اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۸ مورد جدید عفونت با ویروس کرونا گزارش کرد و شمار تلفات کووید-۱۹ در این کشور هم (پس از ایتالیا) از شمار تلفات بیماری در چین بیشتر شد.

Madrid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین با وجود افزایش تلفات کووید-۱۹ در اسپانیا، کند رشد میزان گزارش عفونت های جدید در ایتالیا امیدها در این باره که برانگیخته است که شیوع بیماری در این کشور به اوج خودش برسد.

اسپانیا روز چهارشنبه ۶ فروردین پس از یک هفته قرنطینه عمومی در این کشور۷۳۸ مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد و شمار مجموع مرگ‌های ناشی از بیماری به بیش از ۳۴۳۴ مورد رسید و از تلفات بیماری در چین بیشتر شد. اما مقامات اسپانیایی ابراز امیدوار کردند که افزایش روزانه شمار مرگ‌ها ممکن است در حال پایدار شدن باشد.

فرناندو سیمون، رئیس مرکز اضطرارهای بهداشتی اسپانیا گفت: «اگر از قبل به اوج همه‌گیری نرسیده باشیم، خیلی به اوج آن نزدیک هستیم.»

ایتالیا همچنان در مرکز بحران شیوع کرونا باقی ماند و شمار مرگ‌ها در آن ۷۵۰۳ مورد رسید که بیش از دو برابر شمار مرگ‌های ثبت‌شده در چین است. ایتالیا روز چهارشنبه ۶۸۳ مرگ جدید ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرد که نسبت به ۷۴۳ مورد در روز سه‌شنبه کاهش نشان می‌دهد.

شمار موارد جدید عفونت در ایتالیا روز سه‌شنبه ۳۶۱۲ مورد بود که برای سومین روز پیاپی روندی کاهشی داشت (شمار موارد روز دوشنبه ۳۷۸۰ مورد بود).

رانیری گوئرا از سازمان جهان بهداشت در یک مصاحبه رادیویی درباره وضعیت ایتالیا گفت: «این فاکتور بسیار مثبتی است. ما در برخی از نواحی به نقطه افت نمودار نزدیک هستیم و احتمالا اوج شیوع بیماری در این هفته رخ خواهد داد و بعد از آن افت رخ خواهد داد. به نظر من این هفته و نخستین روزهای هفته بعدی بسیار مهم خواهند بود.»

مقامات در اسپانیا می‌گویند کارکنان بهداشتی حدود ۱۴ درصد از ۴۷۶۱۰ مورد بیماری را تشکیل می‌دهند. در میانه گزارش‌ها درباره تمام شدن ظرفیت بخش‌های اورژانس، پزشکان و پرستاران از نبود تجهیزات اولیه محافظتی شکایت دارند و می‌گویند مجبور به سهمیه‌بندی ذخایر موجود و ساختن پوشش محافظ با کیسه‌های پلاستیکی شده‌اند.

دو اتحادیه نمایندگی‌کننده پزشکان اسپانیا بر ضد مقامات بهداشتی منطقه‌ای و دولت اسپانیا شکایت کرده‌اند تا آنها را مجبور کنند دستکش، ماسک و عینک محافظ را به بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی برسانند.

سازمان ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد اسپانیا تقاضای ملزومات پزشکی از جمله ۴۵۰۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی، ۵۰۰۰۰۰ کیت تشخیصی و ۱.۵ میلیون ماسک جراحی کرده است.

شمار موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان روز چهارشنبه از ۴۶۰۰۰۰ مورد گذشت و شمار تلفات نیز مرز ۲۰۰۰۰ مورد را پشت سر گذاشت.

کد خبر 495487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha