کاپیتان تیم ملی جودو بانوان، خانواده را با ارزش ترین داشته هر انسانی برشمرد و تاکید کرد: تمام شهروندان به خاطر جان عزیزانشان باید در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرهای کشور قطع شود.

دنیا آقایی

به گزارش همشهری آنلاین دنیا آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر سال دید و بازدیدهای عید برای ما خاطره‌ انگیزترین روزهای سال را رقم می‌زد اما امسال، قبل از آغاز نوروز با تمام اقوام تماس گرفته و آن‌ها را از این رسم ایرانی منع کردم.

این بانوی ورزشکار استان سمنان اضافه کرد: در خانه ماندن را برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگر همشهریان و همراهی و همکاری با کادر پزشکی و دیگر مسوولان کشور که درگیر بحران کرونا هستند ترجیح می‌دهم.

وی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد: بهره گیری از فضای مجازی یکی از بهترین راهکارهای ارتباطی غیر از تماس حضوری و دید و بازدیدهای سال نو در زمان شیوع کرونا در استان سمنان است.

کاپیتان تیم ملی جودو بانوان ادامه داد: نوروز را از این طریق به اقوام و دوستان تبریک گفتم تا بتوانم نقشی هر چند کوچک، در مهار شیوع کرونا ایفا کنم.

آقایی با بیان اینکه اردوی تیم ملی جودو بانوان در اسفند ۹۸ به علت شیوع کرونا لغو شد، ابراز داشت: باید قضایای مربوط به کرونا در تمام شهرهای کشور به اتمام برسد تا اردوها دوباره برپا شود.

وی اضافه کرد: از زمان شنیدن اخبار شیوع کرونا در کشور، تمام تمرینات را در منزل انجام داده ام، هرچند امکانات و تجهیزات باشگاه ورزشی با خانه قابل قیاس نیست و سختی‌هایی وجود دارد.

کاپیتان تیم ملی جودو بانوان ادامه داد: هر روز تمرینات را با حداقل تجهیزاتی که توانستم فراهم کنم به طور مرتب در خانه انجام می دهم تا از آمادگی بدنی‌ام کاسته نشود.

وی اظهارداشت: شیوع کرونا در خیلی از جهات صدمه و آسیب‌هایی را به کشور و خانواده‌ها وارد کرد اما شاید در منزل بودن سبب شد تا اعضای خانواده همدیگر را بعد مدت‌ها بیشتر کنار یکدیگر لمس کنند.

وی گفت: از آنجایی که همواره در اردو و تمرینات به سر می‌بردم اما حال، والدینم از اینکه در کنارشان هسم، بسیار خشنودند.  

آقایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های جودو برای بانوان استان سمنان،تاکید کرد: تمام شاگردانم در خانه تمرین کرده و فیلم‌های تمریناتشان را برای من ارسال می‌کنند و از این طریق توصیه‌های لازم ورزشی را به آنان ارائه می‌دهم.

کاپیتان تیم ملی جودو بانوان یادآور شد: ورزشکاران و قهرمانان هر یک فیلم‌هایی از تمرینات خانگی خود را به منظور ترغیب مردم برای در خانه ماندن فضای مجازی پخش می‌کنند تا شاید بتوانند سهمی در مهار شیوع کرونا ایفا کرده باشند.

«دنیا آقایی» بانوی ملی‌پوش ایران که از کودکی به رشته جودو علاقه‌مند بود بعد از چند سال حضور در تیم ملی موفق شد به عنوان نخستین زن جودوکار ایرانی به رنکینگ جهانی راه پیدا کند.

این جودوکار سابقه کسب مدال برنز آسیایی نوجوانان در سال ۲۰۰۹، عنوان پنجمی آسیا در ۲۰۱۴، مدال طلای کوراش در لبنان، مدال نقره کاپ آزاد قرقیزستان، حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد.

کد خبر 495388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha