چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به شروع بارش‌ها در استان تاکنون اعلام خسارت به مزارع کشاورزی و باغداری استان انجام نشده است اما پیش‌بینی می‌شود با روند کاهشی دما در روزهای آینده قطعاً خسارت‌هایی در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

باغ‌داران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، جواد نظری افزود: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر کاهش دما به زیر صفر در استان قطعاً خساراتی در بخش‌های کشاورزی اعم از باغداران و تاکداران خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تا به این لحظه خسارات ناشی از بارش باران بر مزارع کشاورزی و باغداری به ستاد مدیریت بحران استان اعلام نشده است و با توجه به شروع بارش‌ها در استان تاکنون اعلام خسارت به مزارع کشاورزی و باغداری استان انجام نشده است اما پیش‌بینی می‌شود با روند کاهشی دما در روزهای آینده قطعاً خسارت‌هایی در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: به‌صورت ویژه به سازمان جهاد کشاورزی اخطاریه های لازم مبنی بر سرمازدگی محصولات و زمین‌های کشاورزی ارائه شده تا آن‌ها برای کشاورزان توصیه‌های لازم مبنی بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی کشاورزان را داشته باشند.

نظری افزود: در حال حاضر تمام محورهای خراسان شمالی باز است اما قبل از ظهر بر اثر سیلاب تنها محور گرمه به میامی دچار مشکل شد که آن‌ محور هم پس از ساعاتی باز شد اما با توجه به تماس های تلفنی فرمانداران با ستادهای مدیریت بحران استان خساراتی به راه‌های و جاده‌های استان وارد شده که به صورت دقیق مبلغ ریالی آن مشخص نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی ادامه داد: بارش‌های امروز بیشتر شهرستان‌های گرمه و اسفراین را در بر گرفته بود. پیش‌بینی می‌شود بارش‌های باران از امشب تا فردا نیمه شمالی استان را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 495375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha