پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

خسارت ۱۳۰ میلیارد ریالی سیل فروردین ماه ۹۸ به اماکن ورزشی پلدختر، آغازی ناخوشایند برای ورزش لرستان بود تا مسئولان در ابتدای شروع کار توان خود را برای ترمیم سریعتر اماکن ورزشی این شهرستان بکار گیرند.

ورزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا لرستان سال ۹۸ را با سیل ویرانگر فروردین ماه آغاز کرد، این سیل علاوه بر خسارت ۱۰ هزار میلیاردتومانی به زیرساخت‌های استان، ۱۳ میلیارد تومان خسارت به اماکن ورزشی شهرستان پلدختر که بیشتر خسارات را متحمل شد، وارد کرد.

در سفر فروردین ماه وزیر ورزش و جوانان به لرستان، علاوه بر بررسی خسارات وارد شده به مجموعه ورزشی پلدختر و بازدید از استخر شنای این شهر بر لزوم احیای پروژه های ورزشی این شهرستان تاکید شد.

مسعود سلطانی‌فر قول داد که تمام اعتبارات خسارت های وارد شده ناشی از سیل به مجموعه ورزشی پلدختر در سال ۹۸ تامین و تخصیص داده خواهد شد.

کمک ورزشکاران به سیل‌زدگان لرستان

نخستین محموله کمک به سیل زدگان از سوی جامعه ورزش و جوانان کشور چهاردهم فروردین ماه وارد لرستان شد.

استان سمنان اولین استانی بود که کمک نوع دوستانه را به استان ارسال کرد که این کمک ها با هماهنگی هلال احمر بین شهرستان‌های سیل‌زده توزیع شدند.

پس از آن کمک‌های‌جامعه ورزشی استان‌های اصفهان، مرکزی، کردستان و قزوین‌ نیز به استان رسید تا مرهمی بر زخم ورزش دوستانی باشد که امکانات ورزشی خودر را در سیل از دست داده بودند.

علی دهقانی رئیس هیات هندبال لرستان شد

علی دهقانی روز یکشنبه نوزدهم خردادماه ۹۸ در مجمع انتخاباتی هیات هندبال لرستان به مدت چهار سال رییس این هیات شد.

مجمع هیات هندبال لرستان با حضور علی پاکدل رییس فدراسیون و علی یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان برگزار شد.

پیش از این مهدی محمدی به عنوان چهار سال ریاست هیات هندبال لرستان را در در اختیار داشت.

استعفای مدیرکل ورزش و جوانان لرستان

در بیستم خردادماه سید علی کریمی که معاون حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان بود، پس از استعفای علی یاور عزیز پور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان شد.

بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده دو ومیدانی غرب کشور در خرم‌آباد افتتاح شد

بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده دو ومیدانی غرب کشور سیزدهم تیرماه ۹۸ با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در خرم آباد افتتاح شد.

سالن سرپوشیده شهید ناصر کریمی واقع در مجموعه دهکده المپیک خرم آباد با زیربنای ۱۲ هزار و ۹۸۰ متر مربع بزرگترین سالن سرپوشیده دو ومیدانی غرب کشور است.

عملیات اجرایی این سالن در سال ۱۳۸۶ با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال شروع شده بود.

این سالن با گنجایش یک هزار و ۵۰۰ تماشاگر از طرح های احداثی و تحت نظارت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

این سالن شامل پیست اصلی و تمرینی تارتان مخصوص دو ومیدانی، اسکوربرد، فضای بدنسازی، اداری و خدماتی است.

سید موسی خادمی استاندار لرستان افتتاح سالن سرپوشیده دوومیدانی خرم آباد را هدیه دولت تدبیر و امید به ورزشکاران و مردم لرستان عنوان کرد.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح این سالن ورزشی به خبرنگاران گفت: با بهره برداری از سالن سرپوشیده ورزشی در لرستان شرایط برای میزبانی رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا در این استان فراهم شد.

مسعود سلطانی فر افزود: اکنون امکان برگزاری رویدادهای بین المللی در این مجموعه فراهم شده و تلاش می‌کنیم زمستان امسال مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در لرستان برگزار شود.

بازگشت مدال آوران مسابقات کارگران جهان به لرستان

۶ ورزشکار لرستانی اعزامی به مسابقات قهرمانی کارگران جهان در اسپانیا که ۱۹ مدال جهانی کسب کرده بودند هفدهم تیرماه ۹۸ با حضور مردم و مسئولان وارد خرم آباد شدند.

سجاد زارع و میلاد سروندی در رشته دو میدانی، میلاد دلفان در شنا، سحر چغلوند، آزیتا شکاری و محمد عباس نژاد در رشته جودو نمایندگان جامعه کارگری لرستان در ششمین دوره مسابقات ورزشی کارگران جهان در کشور اسپانیا بودند.

تیم اعزامی لرستان در این رقابت‌ها ۱۹ مدال شامل ۷ طلا، چهار نقره و ۸ برنز در این مسابقات کسب کرد.

گفتنی است آزیتا شکاری جودوکار لرستانی تیم زنان کارگران ایران برای دریافت مدال خود در رقابت‌های جهانی اسپانیا، از دست دادن با مسئول فنی مسابقات امتناع کرد که سبب اقدام عجیب و برخورد طرف مقابل شد.

در مراسم اهدا مدال این وزن که توسط مسؤول فنی مسابقات انجام می‌شد وی قصد داشت که با این بانوی مدال آور ایران دست بدهد که با امتناع شکاری بنابر اعتقادات مذهبی و دینی مواجه شد. در مقابل مسؤول فنی اعلام کرد که مدال به نماینده ایران تعلق نمی‌گیرد.

پس از این موضوع ورزشکاران، رئیس فدراسیون و کادر فنی در اعتراض به این موضوع قصد ترک سالن را داشتند که با توضیحات مسئولان برگزار کننده، نمایندگان ایران برای دریافت مدال بازگشتند.

جواد رمضی رئیس فدراسیون کارگری پس از این موضوع از اقدام دختر جودو کار ایران تقدیر و حمایت قاطع خود را از نمایندگان کشورمان اعلام کرد.

از دیگر نکات قابل توجه مدال ارزشمند طلای سحر چغلوند در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم بود که در تاریخ جودو ایران او نخستین بانوی ورزشکار است که به عنوان نماینده زنان ایرانی در یک رویداد بین المللی و جهانی در این رشته مدال طلا می‌گیرد.

ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه (دوم جولای) در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شده و ۳ هزار ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتخاب رییس هیات ورزش های رزمی لرستان

ایرج محمدی پانزدهم مردادماه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های رزمی لرستان برای مدت چهارسال به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

این انتخابات با حضور شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی و سید علی کریمی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

انتخاب رییس هیات ورزش‌های همگانی لرستان

رحمان حیدری سی ام مردادماه بود که در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی لرستان برای مدت چهار سال به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

این انتخابات با حضور احمد گواری نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی و سید علی کریمی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

پیش از این آقای دالوند به مدت ۶ماه سرپرست هیات ورزش های همگانی لرستان را برعهده داشت.

کوهنوردان لرستانی به ۳۱ قله کشور صعود می‌کنند

کوهنوردان لرستانی با هدف ارتقاء و کارآمدی کوهنوردی استان ۱۹مهرماه امسال به ۳۱ قله کشور صعود کردند که طرح صعود به ۳۱ قله استان های کشور در یک روز به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، همچنین گرامیداشت شهدای ورزشکار برای اولین بار در استان اجرا شد.

حدود ۲۰۰ کوهنورد در قالب ۳۱ تیم  در بخش آقایان و بانوان در  این برنامه حضور داشتند و پنج قله به صورت مستقل به بانوان اختصاص یافت.

اعزام ورزشکاران لرستانی به مسابقات جهانی کیک بوکسینگ واکو ترکیه

امید زرین جویی و مرتضی گودرزی ورزشکاران ملی پوش لرستانی به مسابقات جهانی در کشور ترکیه اعزام شدند.

زرین جویی در وزن ۵۷ کیلوگرم در رشته فول کنتاکت و گودرزی در وزن ۷۴ کیلوگرم در رشته کیکلایت در این رقابت ها به مصاف حریفان رفتند.

مسابقات جهانی کیک بوکسینگ واکو از دوم تا دهم آذرماه امسال در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد.

انتخاب رییس هیات انجمن های ورزشی لرستان

 مهدی سلاطی در مجمع انتخاباتی هیات انجمن های ورزشی لرستان به عنوان رییس جدید این هیات معرفی شد.

به گزارش ایرنا مجمع انتخاباتی هیات انجمن های ورزشی لرستان با حضور محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

در این مجمع مهدی سلاطی و محسن کاوه به عنوان کاندیدای هیات انجمن های ورزشی استان معرفی شدند.

ورزشکار لرستانی نخستین طلای موی تای ایران در رقابت های آسیایی را کسب کرد

علی مددی ورزشکار لرستانی موفق به کسب نخستین نشان طلای کشور در مسابقات آسیایی شد.

این ورزشکار در مسابقات آسیایی امارات و وزن ۴۸ کیلوگرم  به عنوان نماینده ایران با عبور از سد حریف یمنی اولین نشان طلای تاریخ این رقابت ها را کسب کرد.

رقابت های موی تای قهرمانی آسیا با حضور بیش از ۳۰ کشور یکم دی ماه به میزبانی ابوظبی امارات برگزار شد و تیم ایران در رده آقایان و بانوان در این مسابقات شرکت کرده بود.

فعالیت ۵۶هزار ورزشکار سازمان یافته در لرستان

 ۵۶ هزار و ۱۰۷ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در لرستان فعالیت دارند.

احتزاز پرچم ایران توسط ورزشکاران لرستان در میدان سیاست

ورزشکاران زن و مرد لرستان با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای بار دیگر به دشمنان ثابت کردند که علاوه بر میدان نبرد می توانند در میدان سیاست هم پرچم ایران را به احتزاز درآورند.

ورزشکاران در طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور چندباره خود در پای صندوق های رای، بار دیگر خود را به نظام و پایبندی به آرمان های انقلاب ثابت کردند.

صندوق های رای در ساعات ابتدایی شاهد حضور قشر ورزشکار لرستان بود، صندوق هایی که این‌بار ثابت کرد که ورزشکاران علاوه بر میدان نبرد، آماده مبارزه با دشمنان در میدان سیاست است.

اختصاص اماکن ورزشی برای اسکان مردم

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در لرستان  گفت: اماکن ورزشی استان برای اسکان مردم در زمان وقوع احتمالی سیل در لرستان اختصاص یافت.

سید علی کریمی روز سه شنبه ۶اسفندماه ۹۸ اظهار داشت: در صورت احتمال وقوع سیل به جز شهرستان پلدختر، مردم در مابقی شهرستان‌ها می‌توانند از سالن‌ها و اماکن ورزشی برای اسکان استفاده کنند.

وی گفت: سالن‌های ورزشی شهرستان پلدختر در کنار رودخانه قرار دارند و در سیل فروردین ماه به شدت آسیب دیده و نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

تعطیلی ۸۰۰ باشگاه ورزشی در لرستان

 مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن ورزشی متعلق به این اداره کل و بیش از ۸۰۰ باشگاه خصوصی در استان تعطیل شد.

سید علی کریمی روز شنبه ۲۴ اسفندماه اظهار داشت: لغو تمامی مسابقات شهرستانی و استانی همچنین لغو دوره های آموزشی و کارگاهی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به تعطیلی باشگاه های ورزشی تیم هایی تشکیل و با متخلفان در این راستا برخورد شود. که تاکنون  ۱۰ باشگاه خصوصی با هماهنگی دستگاه های مربوط پلمب شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: همچنین بسته های بهداشتی و آموزشی توسط سمن ها بین مردم مناطق مختلف توزیع شد.

کریمی اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته، مقرر شد اجاره بها اماکن ورزشی دولتی در استان نیز بخشیده شود تا مستاجران دچار زیان مالی نشوند.

لرستان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تا پنجم فروردین ماه ابتلای ۵۴۱ شهروند آن به کرونا و مرگ ۳۵ نفر از این تعداد تایید شده است.

کد خبر 495335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha