مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی هفته جاری در استان تاکنون ۳۸۵ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند و ۲۶ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید ابوالحسن میرجلیلی چهارشنبه ۶ فروردین افزود: با توجه به فروکش کردن فعالیت سامانه بارشی، ۲۳ تیم برآورد خسارت به مناطق سیل‌زده در ۱۱ شهرستان استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۸ خودرو گرفتار در سیلاب توسط نیروهای امدادی و عملیاتی رهاسازی و ۲۱ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده که بلافاصله توسط نیروهای امدادی و عملیاتی مشکل آنها رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تلف شدن ۳۰ راس دام در استان خبر داد و افزود: ریزش آوار علت اصلی تلفات دام بوده است.

میرجلیلی یادآور شد: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده تیم‌های امدادی و عملیاتی بر اساس شدت بارش‌ها در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت اما مردم باید نکات پیشگیرانه را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های پیاپی تا پایان فروردین ماه مردم ملاحظات مربوط به سیلاب را رعایت کنند.

سامانه بارشی که از روز شنبه دوم فروردین در خراسان جنوبی فعال شد از روز (دوشنبه)   در اغلب نقاط استان شدت گرفت و در برخی شهرستان‌ها موجب جاری شدن روان آب شد.

بارندگی و سیلاب در خراسان جنوبی تلفات جانی نداشت اما در برخی مناطق استان خسارات مالی برجا گذاشت.

کد خبر 495304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha