رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: آمار کشته‌های حوادث رانندگی در جاده‌های این استان از ابتدای سال جدید تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۷۰ درصد کاهش یافته است.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین سرهنگ «ایرج کهریزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت پنج نفر در جاده‌های این استان جان خود را از دست داده‌اند که رقم در مدت مشابه پارسال ۱۴ نفر بوده است.

وی بیان کرد: میزان تردد در جاده‌های استان مرکزی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز  ۷۰ درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تمام خودروهایی که در جاده‌های این استان تردد می‌کنند غربالگری سلامت می‌شوند و هیچ خودرویی بدون غربالگری اجازه تردد ندارد.

سرهنگ کهریزی اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم برای قطع زنجیره شیوع انتقال ویروس کرونا از سفرهای نوروزی بپرهیزند و با توجه به توصیه‌ها،  در منازل خود بمانند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

قبل از شیوع ویروس کرونا که تا دیروز(سه‌شنبه) ۹۴۰ نفر را در استان مرکزی مبتلا کرده است، به طور میانگین، روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان  تردد می‌کرد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان،  بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 495294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha