چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: ۳۵ محور راههای استان پس از بارندگی اخیر با تلاش راهداران بازگشایی شد و آمد شد درآنها جریان دارد.

بازگشایی  راه

به گزارش همشهری آنلاین یوسف عابدینی روز چهارشنبه افزود:  بارندگی چهارم فروردین ماه ۷۳۴ میلیارد ریال به حوزه استحفاظی  استان هرمزگان خسارت وارد کرد که بیشترین آن مربوط به راه‌های روستایی در  شهرستان‌های بشاگرد ، سیریک ، جاسک ، میناب و رودان  و بندرعباس است .

وی ادامه داد : طول راههای آسیب دیده در این بارندگی ۲ هزارو۶۷۵ کیلومتر می باشد که بارندگی به  ۱۳۸ محور ارتباطی و همچنین ۱۸۹ دستگاه ابنیه آسیب زده است.

 وی تصریح کرد: برای بازگشایی های بسته شده ماشین آلات درگیر در سیل ۹۵ دستگاه و تعداد ۸۶ریزش برداری و پاکسازی مقطعی و ۳۵ محور توسط ۱۵۲ نفر که دراین مدت مشغول به فعالیت  بوده اند بازگشایی بودند .

وی یاد آور شد: طغیان رودخانه جگین موجب مسدود شدن راه‌های   ۴۰ روستا بویژه بخش گافر پارامون شد که همکاران و راهداران پرتلاش شهرستان بشاگرد با وجود اینکه هنوز  آب رودخانه فروکش نکرده و همچنان جریان دارد اما کماکان راهداران در حال بازگشایی این مسیر می‌باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار داشت: طغیان رودخانه شریفی موجب قطع ارتباط محور جاسک _  بشاگرد شد که با تلاش راهداران بازگشایی و همچنین فرعی اول ایجاد شده ناشی از سیل اخیر بعد از پل گابریک کیلومتر ۶۳ جاسک هم  بازگشایی شده است .

عابدینی خاطر نشان کرد : آبنمای  کیلومتر ۵۵ محور جاسک سیریک  بازگشایی شده و راه‌های روستایی گزان بزین گوشکی قلمویی و پگو که در بارندگی اخیر مسدود شده بود در اسرع وقت با تلاش و همت راهداران بازگشایی  که می توان گفت تمام  راه‌های محور شهرستان سیریک باز  وعبور ومرور بصورت عادی در آن جریان دارد .

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای  ۳۴ کیلومتر آزادراه ، ۷۱۶ کیلومتر بزرگراه و   ۶۷۵  کیلومتر راه اصلی و  یکهزارو ۷۲۶کیومتر راه فرعی ، چهار۹۴۷کیلومتر شوسه روستایی  و ۵۰۲۵ کیومتر راه  خاکی روستایی  می باشد اضافه کرد :در حوزه شهرستان بندرعباس با باز شدن دریچه سد شمیل راههای روستاهای دلبودنی،کدوکار ،گزریز ،زرتی و خرگی  با روستاهای همجوار مسدود شد .

به گفته وی درجریان این بارندگی خسارت زیادی به بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی وارد نشده و فقط قسمت هایی  از راه نیاز به مرمت  دارد که  در دستور کار قرار گرفت که در اسرع وقت توسط راهداران و  پیمانکاران بخش خصوصی به رفع این موانع و ترمیم راه پرداخته می شود .

کد خبر 495290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha