رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مسافران مشهد - بوشهر و بالعکس براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های موجود باید قرنطینه خانگی شوند که در این ارتباط همه آنان این تعهد را امضا کردند.

تب سنجی

به گزارش همشهری آنلاین حسن فخرایی درباره ویدئوها و مطالبی که از اعتراض مسافران مشهد در فرودگاه بوشهر در فضای مجازی منتشر شده‌است، در گفت‌وگو  با ایرنا افزود: هدف از انجام تب سنجی در مبادی ورودی و فرودگاه این است افرادی که دارای تب بالا و یا مشکلات دیگری باشند شناسایی و برای انجام اقدام‌های بعدی به بیمارستان منتقل شوند.

وی تاکید کرد: ناراحتی این مسافران به دلیل معطل شدن در فرودگاه برای انجام تست‌ها بود اما با وجود برخی ناراحتی‌ها نیروهای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر همه مسافران مشهد - بوشهر - مشهد را کنترل و تب سنجی کردند و از آنها تعهد التزام به قرنطینه خانگی گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی از جمله استان‌های با وضعیت قرمز در زمینه شیوع ویروس کرونا کشور است حساسیت نسبت به آن  زیاد است و تلاش می‌شود یک نفر ناقل هم در بین مسافران نباشد تا زحمت و کنترل نیروهای بهداشتی در این بخش به هدر نرود.

 وی بیان کرد: در زمینه ناراحتی برخی مسافران و اعتراض آنها به ماموران مرکز بهداشت نیز  از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: تاکنون برای ممنوعیت یا محدودیت پروازها بخشنامه‌ای صادر نشده‌است ولی در کل کشور و بویژه بوشهر به دلیل خودداری مردم از مسافرت‌های غیر ضروری آمار تعداد پرواز و مسافران به شدت کاهش داشته‌است.

رضا معمار افزود: همچنین در همه پروازها مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه‌های کشور به صورت هماهنگ از سوی کارکنان مرکز بهداشت تست و در صورت مشکوک بودن به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

وی بیان کرد: تا این لحظه هیچ بخشنامه یا دستورالعملی برای قرنطینه مسافران از سوی مراجع ذیربط صادر نشده‌است ولی در فرودگاه بوشهر مسافران ورودی مشهد ملزم به پر کردن فرم بهداشتی و ثبت دقیق مشخصات هستند و از همه آنها تعهدی گرفته می‌شود که قرنطینه خانگی شوند.

بتازگی ویدئوها و مطالبی در زمینه انجام پرواز در مسیر مشهد- بوشهر و بالعکس و ناراحتی مسافران از کنترل و تب سنجی انجام شده در فرودگاه بوشهر درفضای مجازی این استان منتشر شده‌است.

کد خبر 495286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha