چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

خیران کرمانشاهی همزمان با شیوع کرونا در استان با اهدای تجهیزات موردنیاز برای مقابله با ویروس کرونا به یاری دانشگاه علوم پزشکی پرداختند و در قالب چندین محموله کمک‌های خود را تحویل این دانشگاه دادند.

بحران کرونا۵

به گزارش همشهری آنلاین اتاق بازرگانی، جامعه دندانپزشکان و مدیریت پتروشیمی پلیمر استان کرمانشاه تاکنون در چند مرحله کمک‌هایی در قالب تجهیزات و ملزومات پزشکی را به مراکز درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده‌اند.

تحویل دومین سری کمک های اتاق بازرگانی به علوم پزشکی

 مدیرنظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ارتباط با کمک خیران به این دانشگاه با بیان اینکه دومین سری کمک‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی اتاق بازرگانی کرمانشاه به مراکز درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا در چند روز گذشته به دانشگاه تحویل داده شد، گفت: این کمک‌ها شامل ۱۰ دستگاه پالس اکسی‌متر، ۶ هزار دستکش، ۹۰۰ شیلد محافظ صورت، ۹۰۰ کلاه یکبار مصرف و ۹۰۰ عدد عینک محافظ چشم وهزار و ۳۰۰ عدد ماسک است.

دکتر «تورج شیرزادیان» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: پیش از این نیز ۲ دستگاه ونتیلاتور از طرف اتاق بازرگانی استان به مرکز آموزشی درمانی فارابی کرمانشاه اهدا شده بود.

وی اضافه کرد: این کمک‌ها به همت اتاق بازرگانی کرمانشاه تهیه و توزیع شده و هزینه تهیه این تجهیزات با کمک اتاق بازرگانی و تعدادی از فعالین اقتصادی تامین شده است که در این رابطه از زحمات مهندس کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان و دیگر دست اندرکاران این عمل نیکوکارانه سپاسگزاریم.

اهدا ۱۱ دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی برای مقابله با کرونا

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین از تامین و اهدا ۱۱ دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی بیمار توسط جامعه دندانپزشکان و مدیریت پتروشیمی پلیمر استان کرمانشاه برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: به منظور تامین تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی تابعه دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا مبلغ ۲۱۹ میلیون تومان، توسط جامعه دندانپزشکان و مدیریت پتروشیمی پلیمر استان کرمانشاه به دانشگاه اهدا شد.

شیرزادیان افزود: پس از اهدا این مبلغ به دانشگاه برای مقابله با بیماری کرونا، بلافاصله با تدابیر معاونت غذا و دارو، مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه نسبت به سفارش ۱۱ دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی بیمار تولید داخل برای مراکز درمانی تابعه دانشگاه اقدام و با پیگیرهای به عمل آمده خوشبختانه این تجهیزات وارد انبار تجهیزات پزشکی دانشگاه شد.

به گفته او، این تجهیزات بین مراکز درمانی درگیر در بیماری کرونا توزیع می شود.

وی با بیان اینکه این عمل نیکوکارانه خیرین استان بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است، گفت: امیدواریم با تداوم این اعمال خداپسندانه، شاهد کم شدن آلام بیماران و بخصوص مبتلایان به کروناویروس در سطح استان باشیم.

کمک های اتاق بازرگانی در راستای مسوُولیت اجتماعی

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی که شیوع کرونا در جامعه داشته، تلاش کردیم بخشی از نگرانی‌های مراکز درمانی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز را مرتفع کنیم.

کیوان کاشفی یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا را دستگاه ونتیلاتور اعلام و یادآوری کرد: ۲ دستگاه ونتیلاتور به ارزش سه میلیارد ریال را سفارش دادیم و به کرمانشاه رسید و در مراکز درمانی قابل بهره‌برداری است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه این تجهیزات توسط تشکل‌های بخش خصوصی وارد شده است، گفت: این اقلام و تجهیزات پزشکی از طرف اتاق بازرگانی به مراکز آموزشی تقدیم شده است.

کاشفی متذکر شد: این دستگاه برای تنفس بیماران بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کاربرد ویژه داره و مورد نیاز شدید مراکز درمانی است.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق بازرگانی در شرایط فعلی تمرکز اصلی اقدامات خود را در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را بر تامین اقلام مورد نیاز کادر درمانی و مراکز پزشکی توسط بخش خصوصی قرار داده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین از پیگیری برای تأمین ماسک سه لایه، ماسک N۹۵، لباس حفاظتی، عینک محافظ چشم، گان و دستکش مورد نیاز مراکز درمانی به تعداد قابل توجه خبر داد که به زودی به دست مراکز درمانی می‌رسد.

باید باری از دوش وزارت بهداشت برداریم

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم در کنار خط مقدم مقابله با ویروس کرونا باشیم تا بتوانیم به سهم خود باری از دوش جامعه پزشکی و نظام بهداشت و درمان برداریم.

کیوان کاشفی افزود: تلاش می‌کنیم در بخش خصوصی با تمام توان برای مقابله با این بحران قدم برداریم.

وی با اشاره به زحمات کادر زحمتکش درمانی و تلاش بخش خصوصی برای کمک به این حوزه، بیان کرد: به موازات این امر مهم، بررسی‌های لازم برای چگونگی جبران خسارات فعالان اقتصادی که از این شرایط صدمه خورده‌اند نیز توسط پارلمان بخش خصوصی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی در این روزها تعطیل نیست و به فعالیت‌های داوطلبانه خود ادامه می‌دهد و در تدارک سومین محموله کمک‌های بهداشتی و درمانی برای بیمارستان‌های استان است که به زودی تامین و توزیع خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا ساعت ۱۲ دوشنبه شب موارد مثبت کووید ۱۹ در این استان ۱۸۸ نفر بوده که ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۸۲ مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۹ نفر فوت کرده اند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی اضافه شده است.

به گفته او، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان تاکنون ۹۳۷ نفر بستری شدند که از این تعداد ۸۲۶ نفر ترخیص و ۹۲ نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

کد خبر 495283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha