مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد مردم این استان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رفتار و عملکرد خوبی مبنی بر به کارگیری توصیه‌ها و ماندن در خانه را مورد توجه قرار داده اند اما ۴۰ درصد دیگر این بیماری را باور ندارند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین دکتر علیرضا آرمانی کیان در نشست  خبری با خبرنگاران استان که به صورت  ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به نقش مهم رسانه های جمعی در ارتباط با پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا افزود: همه دستگاه های متولی امر و رسانه های جمعی این استان با آگاهسازی و اطلاع رسانی مداوم به نحوی در کنترل بیماری با حساسیت ویژه ای نقش آفرین هستند.

وی اضافه  کرد: متاسفانه عده‌ای به هیچ عنوان نمی‌خواهند به نکات پیشگیرانه بیماری کرونا توجه کنند و همانند فردی هستند که خود را به خواب می‌زند و نمی‌شنود و بروز  همین مساله آسیب جدی بوده و بسیار نگران‌ کننده است.

این مسؤول ادامه داد: نگرانی فعلی از پیک بیماری به بروز تجمعات باز می گردد که طی ۱۰ روز آینده یک اپیدمی بسیار ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد، به رغم اینکه تا کنون سیستم بهداشتی و درمانی توانسته با تمام امکانات و کمبودها سرویس دهی خوبی را ارائه کند.

وی اظهار داشت: آمار موارد مشکوک تجمیعی ابتلا به این بیماری در استان تا کنون حدود یکهزار و ۲۴۸ نفر است که از این تعداد ۳۵۱ نفر بستری هستند که حدود ۲۸ درصد تخت های  بیمارستانی اشغال شده است.

آرمانی کیان افزود: تمامی تلاش و اقدامات بر این است که شمار بستری های کرونایی در استان افزایش پیدا نکند، از طرفی ساز و کارهای لازم برای تجهیز قرنطینه ها و واحدهای نقاهتگاه ها  با  هدف عدم اشغال تخت های بستری انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: پروتکل درمانی طوری است که به اغلب بیماران یک درمان رایج و دارویی داده می‌شود و تلاش بر این است بیمارانی که نیاز به درمان پیچیده بیمارستانی ندارند در نقاهتگاه ها با سرویس دهی مناسب توسط  کادر درمانی به سر ببرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: پیشنهادات مختلفی برای قرنطینه کردن مردم مطرح شده و در این میان تمهیداتی جدی از قبیل اعمال جریمه های  سنگین مطرح شده که می تواند در توجه دادن افراد بی تفاوت نسبت به این بیماری خطرناک موثر باشند.

وی اظهار داشت: ایران یکی از کشورهای پیشرفته در درمان بیماری کرونا محسوب می‌شود و در میان پنج کشوری است که وارد درمان پلاسما ترابی شده، ولی باید متوجه بود که هر درمانی با توجه به تفاوت ژنتیکی، برای همه انسان‌ها پاسخگو نیست.

آرمانی‌کیان تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌ها، هنوز پروتکل مطمئن و ۱۰۰ درصد علمی ثابت شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و در این میان کنترل این بیماری با همکاری هر چه بهتر اقشار مختلف این استان مبنی بر در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی اعلام شده امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون خدمات مورد نیاز به بیماران بستری ارائه شده است و امیدوارم مسیر پیش رو با مدیریت لازم ادامه یابد و از هم استانی درخواست می شود به ویژه روز طبیعت از تجمع و دورهمی ها اجتناب کنند تا بروز و انتقال کرونا کاهش یابد.

کد خبر 495281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha