سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: غربالگری و تب‌سنجی ویروس کرونا برای ۵۳۴ هزار نفر در مبادی خروجی شهرهای استان از سوی نجاتگران این جمعیت انجام شد.

غربالگری

به گزارش همشهری آنلاین هادی موسوی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تیم های غربالگری این جمعیت از ۱۷ اسفند ۹۸ تا پایان ۴ فروردین ۹۹ با استقرار در مبادی خروجی استان این تعداد از سرنشینان ۲۱۲ هزار خودرو را از نظر آلودگی به ویروس کرونا تب سنجی کردند که از این تعداد ۶۵۸ نفر علامت‌دار ثبت و به محل های مربوطه جهت پیگیری معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در این غربالگری ها روزانه ۱۹۰ نفر از نجاتگران خدوم جمعیت هلال احمر به همراه ۶۲ تن از پرسنل در ۵۳ پایگاه غربالگری کار تب سنجی از سرنشینان خودروها را انجام می دهند.

موسوی، از مردم خواست از سفر و حضور در اماکن پرتردد پرهیز کرده و با ماندن در خانه و عدم ترک خانه جز در موارد ضروری و رعایت کامل توصیه های بهداشتی به شکستن زنجیره کرونا کمک کنند تا هرچه زودتر با رفع این ویروس زندگی به حالت عادی خود برگردد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و پنج نفر رسیده و تا کنون ۹۷ نفر از این افراد جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

کد خبر 495278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha