مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سیل روزهای اخیر به هر حال آسیب‌های زیادی به همراه داشت که ٨١٠ هکتار باغ‌های مرکبات و زیتون در شهرستان جم بر اثر تگرگ آسیب دید و تقریبا ٣۵١ میلیارد ریال خسارات باغات جم برآورد شده است.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین، محمدتقی منوچهری در گفت وگو با ایسنا افزود: ٨١٣ هکتار زراعتِ گندم و جو دیم به ارزش حدود ٧ میلیارد ریال بر اثر آسیب دیده‌اند و در حوزه دام و طیور هم ١۶٠ دام سبک، ٢۵٠ قطعه مرغ بومی و ١٠ تن علوفه به شکل صددرصد خسارت دید که حدود ٣.۵ میلیارد ریال ارزش داشته است. در مجموع ۳۶۳ میلیارد ریال به مزارع و باغ‌های ما در جنوب استان بوشهر خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: توصیه ما به باغدارانی که در شهرستان جم خسارت دیده‌اند این است که حتما عملیات تغذیه و آبیاری را به صورت مرتب و منظم انجام بدهند تا رشد مجدد تسریع شود.

این مسئول تاکید کرد: اقدامات بسیاری صورت گرفته است، اما حتما باید محصولات کشاورزی بیمه شوند چون در حال حاضر تنها حامی و کمک‌رسان بخش کشاورزی در موارد خطر بیمه است و هیچ محل دیگری وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: تاثیر دیگر سیل بر روی ملخ‌ها است که در این مقطع به ما کمک کرد و باعث شد در ارتفاعاتی که ملخ‌ها تخم‌ریزی کرده‌اند، خاک شسته شود و این تخم‌ها از زیر زمین به روی خاک بیایند و آفتاب بخورد و دیگر موجودات زنده از آن تغدیه کنند. این فرآیند باعث از بین رفتن ملخ‌ها می‌شود.

کد خبر 495264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha