سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: کارگران مشمول قانون کار در صورت بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

كارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، قاسم رحیمی اظهار کرد: این کارگران با مراجه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: برای برقراری مقرری بیمه بیکاری هیچ نیازی به مراجعه حضوری کارگران به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیست و تنها از طریق سایت بیمه بیکاری بررسی پرونده این افراد آغاز می‌شود.

او خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت طراحی شده و کارگرانی که شغل خود را از اسفند سال قبل به علت کرونا از دست داده‌اند برای دریافت مقرری تا ۲۰ فروردین فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

رحیمی تصریح کرد: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از طریق سامانه، نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه‌های اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت سال‌ جاری اقدام خواهد شد.

کد خبر 495172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha