فنلاند برای سومین سال پیاپی عنوان شادترین کشور دنیا را در گزارش سالانه سازمان ملل به دست آورد و ایران در میان ۱۵۶ کشور در جایگاه ۱۱۸ ایستاد.

نمایی از هلسینکی پایتخت فنلاند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، گزارش سالانه سازمان ملل از کشورهای شاد از ۲۰۱۲ منتشر می‌شود و در تمام این سال‌ها فقط چهار کشور به ویژه کشورهای منطقه اسکاندیناوی صدرنشین این فهرست بوده‌اند؛ دانمارک در ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، سوئیس در ۲۰۱۵، نروژ در ۲۰۱۷ و فنلاند از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰.

در فهرست سال ۲۰۲۰ از شادترین کشورهای دنیا فنلاند با ۷.۸ امتیاز در صدر ایستاد و دانمارک، سوئیس، ایسلند و نروژ پس از آن قرار گرفتند. هلند، سوئد، نیوزیلند، اتریش و لوکزامبورگ هم به ترتیب ششم تا دهم شدند. ایران با امتیاز ۴.۶۷ در رده ۱۱۸ دنیا از ۱۵۶ کشور فهرست شادترین کشورها ایستاده و افغانستان با امتیاز ۲.۵۶ قعرنشین است.

در میان شهرهای شاد هم هلسینکی پایتخت فنلاند در صدر است و آرهوس در دانمارک، ولینگتن در نیوزیلند، زوریخ در سوئیس و کپنهاگ در دانمارک در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند. غزه در فلسطین ۱۸۴، صنعا در یمن ۱۸۵ و کابل در افغانستان ۱۸۶ هم در انتهای فهرست هستند. تهران و مشهد هم به ترتیب در رده‌های ۱۵۵ و ۱۵۶ ایستاده‌اند.

داشتن شبکه‌های قوی حمایت اجتماعی، اعتماد عمومی، حکومت‌های امین، فضای امن و زندگی سالم از معیارهای انتخاب کشورها و شهرهای شاد است. از آنجا که جمع‌آوری آمار و اطلاعات فهرست سال ۲۰۲۰ پیش از شیوع کرونا انجام شده، شاید فهرست شادترین کشورهای ۲۰۲۱ تحت تاثیر بیماری کووید۱۹ کاملا زیر و رو و دگرگون شود.

کد خبر 495171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفى US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 2
    با احترام جناب سر دبير در چنين شرايطى معنى اين مقاله چيست؟
  • US ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    آواز دهل از دور خوش است
  • US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 7
    کشورهای شمال اروپا که فنلاند و سوئد هم جزو آنهاست یکی از غم انگیز ترین اقلیمهای مسکونی کره زمین را دارندتمام مردم خاورمیانه از کشورهای شمال اروپا شادتر هستند. ای وطن فروشهای کثیف و خائن. به تو می گویم گم شو برو پی کارت. برو به درک. برو همونجا فنلاند و سوئد زندگی کن. د کثافت خائن.