سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

 استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی و اداره‌های استان با توجه به وضعیت کنونی تا ۷۵ درصد از نیروهای خود را به مرخصی و دورکاری بفرستند.

دوركاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدموسی خادمی افزود: تدابیری فراهم شود تا افراد علامت‌دار، بیمار و زنان باردار در محل کار حضور نداشته‌باشند.  

او اظهار داشت:‌ اقدامات جامعه پزشکی استان در راستای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، پیشگیری و درمان در بحث ویروس کرونا بسیار خوب بوده و با حضور در سطح شهر و ارائه خدمات به مردم، فراتر از وظیفه خود عمل کرده‌اند که این امر دلسوزانه در کمتر جایی دیده می‌شود.

خادمی افزود: اقدام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تهیه و خرید اقلام بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا و تجهیز مراکز درمانی به موقع بود که انتظار می‌رود این روند تا پایان ادامه داشته باشد.

او تصریح کرد: مردم لرستان دارای ارتباطات و رفت و آمدهای عاطفی  بسیار قوی هستند که این خصیصه مثبت در شرایط کنونی ممکن است به ضعف تبدیل شود ازجمله حضور گسترده مردم در مراسم شادی و عزا که این رفتارها با توجه به شیوع بیماری کرونا باید از جانب مردم اصلاح شود.

استاندار لرستان گفت: بخشی از نگرانی دولت در شرایط کنونی این است که بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده نشود و با کنترل این بیماری بتوان هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگشت.

او تصریح کرد: همکاری مردم استان در تعطیلی بازار غیرضرور قابل توجه بوده و این روند برای پیشگیری از تجمع و ازدحام در اماکن خرید و فروش تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

بر اساس آمارهای اعلام شده مسافرت به استان طی روزهای اخیر که مصادف با نوروز بود، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش داشته  که استقرار اکیپ های بازرسی در ورودی های استان  از اقدامات مهم در راستای  کنترل خودروهای ورودی و انجام تست بیماری کرونا بوده‌است.

کد خبر 495154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha