سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
۰ نفر

کارخانه بویینگ به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعطیلی موقت خط تولید کارخانه هواپیماسازی خود در واشنگتن خبر داد.

بوئینگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اواخر روز دوشنبه تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا و به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه و پرسنل خود، از تعطیلی و توقف موقت خط تولید کارخانه هواپیماسازی‌اش  در ایالت واشنگتن ایالات متحده خبر داد.

شیوع گسترده ویروس کرونا و سرعت بالای همه‌گیری آن هم‌اکنون تمامی کشورهای جهان را به شدت درگیر کرده و به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، اقتصاد آن‌ها را فلج کرده و بحران‌های مالی و رکود اقتصادی شدیدی را ایجاد کرده است.

صنعت هوانوردی و شرکت‌های هواپیمایی نیز که در این میان از جمله بزرگ‌ترین قربانیان شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار به شمار می‌روند و در این مدت شاهد لغو و تعلیق پروازهای مسافری و تعطیلی فرودگاه‌ها بوده‌اند و تاکنون متحمل ضرر و زیان‌های مالی گسترده و هنگفتی شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد فعالیت و خطوط تولید کارخانه‌های شرکت‌های هواپیماسازی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و به طور موقت تعطیل و متوقف اعلام شده‌اند تا بدین ترتیب در قطع زنجیره انتقال و انتشار بیماری کووید-۱۹ نقش خود را ایفا کرده باشند.

پیش‌تر نیز گزارش‌های منتشرشده در رویترز حاکی از آن بود که بویینگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های هواپیماسازی در جهان و رقیب اصلی ایرباس اروپا، تصمیم گرفته است خطوط تولید کارخانه‌های خود را در ایالات متحده متوقف کند.

کد خبر 495146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha