سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص تحقق شعار «جهش تولید»، موضوع تامین مالی را بسیار مهم عنوان کرد.

جهش تولید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن دارابی افزود: سیستم مالی ما در حوزه سیاست‌های پولی و نیز اداره کل مالیاتی با ایجاد مشوق‌هایی نظیر تقسیط بدهی‌های مالیاتی باید به تحقق جهش تولید کمک کنند.

او ادامه داد: تمرکز سیاستگذاری مدیریت ارشد استان بر پایه تامین مالی سرمایه در گردش، احیای ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی و نیز حفظ اشتغال است. در سال ۹۸ احیای ۵۰ واحد راکد هدفگذاری شده بود اما توانستیم ۵۳ واحد تولیدی استان را احیا کنیم.

دارابی بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۲۰جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید تشکیل شد. به زودی پس از هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب اقتصاد مقاومتی از برنامه های اقتصادی استان برای تحقق شعار جهش تولید در سال ۹۹ رونمایی می‌شود.

او اظهار کرد: آسیب‌شناسی برنامه‌های سال ۹۸ برای برنامه‌ریزی دقیق در تحقق جهش تولید ضروری است. امسال با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی با توان و انرژی بیشتری برای تحقق جهش تولید تلاش می‌کنیم.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی  است که بیش از ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند. نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۱۳۹۸، ۱۶.۳ درصد بوده و براساس آمار غیررسمی ۱۵۰ هزار بیکار در استان وجود دارد.  

کد خبر 495120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha