دولت اردن یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین قرنطینه را در جهان در دوران شیوع کرونا اعمال کرده و کسانی را که به هر دلیل از خانه بیرون بروند، یک سال زندانی می‌کند.

قرنطینه کرونا در اردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، حکومت نظامی ناشی از شیوع کرونا از روز شنبه در امان پایتخت اردن آغاز شده و با وجود حضور گسترده خودروهای زرهی و نیروهای نظامی در خیابان‌ها و گذرگاه‌ها، در همین سه روز ابتدایی قرنطینه دست‌کم ۸۰۰ نفر به دلیل قانون‌شکنی و بیرون رفتن از خانه بازداشت شده‌اند.

برخلاف بسیاری از شهرها و کشورها، در دوران قرنطینه در اردن تمام فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها و نانوایی‌ها تعطیل هستند و کسی به بهانه ورزش کردن و قدم زدن هم نمی‌تواند از محل زندگی خود بیرون برود. تا ۹ روز پیش فقط یک مورد بیمار کرونامثبت در امان شتاسایی و البته درمان شده بود. با این حال، بیشتر شدن تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ مقام‌های دولتی را ناچار کرد تن به اعمال قرنطینه و حکومت نظامی بدهند.

در شرایط قرنطینه و تعطیلی تمام واحدهای صنفی و خدماتی، قرار است نیروهای دولتی نان، آب، دارو، مواد غذایی و دیگر نیازهای ابتدایی را به ۱۰ میلیون شهروند اردنی برسانند. ممکن است این شرایط چند هفته ادامه یابد و از این رو، اردنی‌ها باید برای سختی کشیدن بیشتر آماده باشند. مقام‌های رسمی به شهروندان هشدار داده‌اند در دوران قرنطینه از نیازهای غیر ضروری چشم بپوشند و به یک زندگی ساده‌تر عادت کنند.

با توجه به بسته بودن فرودگاه‌ها و جلوگیری از ورود به پایتخت، مسئولان شهری اردن و مدیران دولتی نگرانند نتوانند نیازهای مردم را در دوران قرنطینه تامین کنند. حتی بیماران هم نباید از خانه بیرون بروند و نیروهای پزشکی و امدادی برای مراقبت از فرد بیمار به در خانه‌ها می‌روند.

کد خبر 495103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha