مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین از غربالگری و تب‌سنجی ۸۲ هزار نفر از مسافران عبوری جاده‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان خبر داد.

غربالگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن آصفی افزود: تاکنون ۶۴۹ مورد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۹ به دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز درمانی معرفی و مابقی این افراد به شهرهای خود بازگرداننده شدند.

او اظهار کرد: افراد مشکوک به ویروس کرونا به پزشکان دانشگاه علوم پزشکی معرفی و اگر با معاینه نتیجه مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.

آصفی بیان کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، جمعیت هلال احمر در استان از اولین روزهای شیوع فعالیت‌های خود را آغاز و همچنان ادامه دارد. جمعیت هلال احمر استان در ۲ بخش غربالگری ویروس کرونا و امداد و نجات مشغول فعالیت است.

او افزود: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان در ستاد مبارزه با ویروس کرونا شامل برپایی ۲۶ پست غربالگری، تب‌سنجی و آموزش همگانی و همچنین توزیع اقلام بهداشتی به شهروندان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین اضافه کرد: در حوزه درمان ۳۶ نفر از پزشکان و پرستاران  جمعیت هلال احمر استان به صورت داوطلبانه برای کمک به کادر درمانی استان معرفی شدند.

آصفی ادامه داد: همچنین در حوزه حساس سازی و آموزش همگانی اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در همه شهرهای استان با ایجاد پویش‌های اجتماعی در حال ارائه خدمات به مردم و آموزش برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا هستند.

او تصریح کرد: توزیع اقلام بهداشتی در بسیاری نقاط توسط نیروهای داوطلب و جوانان نیز در حال انجام است و همچنین تلاش شده بسیاری از معابر و نقاط حاشیه در سطح شهرهای استان را پاکسازی و ایمن‌سازی کنند.

آصفی اظهار کرد: در حال امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر سوانح نیز هستیم و هیچکدام از خدمات قبلی خود را به مردم متوقف نکردیم.

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین گفت: نجاتگران هلال احمر قزوین با حضور شبانه‌روزی در ۱۶ پایگاه ثابت و ۵ پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستانی با تجهیزات کامل در اجرای طرح امداد نوروزی در خدمت مردم هستند.  

تاکنون ۷۰۳ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

کد خبر 495097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha