رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به فعالیت امدادگران در ۱۹ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به ۹ هزار و ۷۵۷ نفر امدادرسانی شده است.

سیل جنوب کشور

به گزارش همشهری آنلاین، شدت بارش باران یکشنبه جاری در تعدادی از استان‌های کشورمان موجب بروز آبگرفتگی و در برخی موارد وقوع سیل در برخی مناطق شد و در نتیجه آن ۱۲ نفر جان خود را از دست تعدادند و تعدادی نیز مصدوم شدند. به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور، بارش های اخیر حدود ۲۰ هزار نفر را در استان های مختلف درگیر خود کرد.

در این میان جمعیت هلال احمر طی این روزها مشغول امدادرسانی به مردم مناطقی است که زندگیشان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته است. مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص امدادرسانی هلال احمر در ۱۹ استان‌ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی از تاریخ سوم فروردین تا صبح امروز پنجم فروردین اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان درگیر سیل‌ و حوادث جوی اخیر بودند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر در قالب ۱۰۰ تیم عملیاتی به مناطق متاثر از سیل اعزام شدند، افزود: نیروهای امدادی در ۶۱ شهر و روستا و ۹محور کوهستانی امدادرسانی کردند. همچنین ۷۹ نفر به مناطق امن منتقل و ۵۳۷ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و به ۹ هزار و ۷۵۷ نفر امدادرسانی شد. 

سلیمی گفت: در این مدت ۵۹ واحد مسکونی تخلیه آب و ۱۴ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

رییس سازمان امداد و نجات توزیع ۶۷۶ بسته غذایی، ۱۰۲ دستگاه چادر، ۲ هزار ۸۴۹ تخته پتو، یک هزار و ۱۴۸ تخته موکت، ۳۷۶ کیلوگرم نایلون از دیگر اقدامات هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته بوده است.

به گفته وی امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، فارس و خوزستان ادامه دارد.

همچنین سرپرست جمعیت هلال احمر به رئیس سازمان امداد و نجات ماموریت داد تا با حضور در استان‌های بوشهر و کرمان وضعیت آسیب‌دیدگان ناشی از سیل را بررسی و اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت موجود پیگیری کند.

کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر کشور در این ماموریت از سلیمی خواست تا ضمن بررسی و گزارش  وضعیت موجود و اقدامات صورت گرفته، نسبت به برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت بحران پیش آمده با هماهنگی با استانداران و تعامل لازم با سایر دستگاه‌های اجرایی استان و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر و در صورت لزوم استفاده از امکانات استان‌های معین، اقدامات لازم برای مدیریت بهینه امور انجام دهد.

کد خبر 495073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha