اتحادیه اروپا از جامعه جهانی خواست که کمک‌های بشردوستانه خود را به ایران برای مقابله با ویروس کرونا ارسال کنند. این نهاد تاکید کرد که چنین اقداماتی باعث نقض تحریم‌های ایالات متحده آمریکا نمی‌شود.

اتحاديه اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، این اتحادیه دوشنبه ۴ فروردین در ادامه این فراخوان اعلام کرد که این نهاد همچنین قرار است ۲۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه به ایران ارسال کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که امروز ایران ساخت بیمارستان صحرایی از سوی سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز در اصفهان برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را منتفی اعلام کرد.

  • جوزپ بورل: از درخواست کمک ایران به صندوق بین‌المللی پول حمایت می‌کنیم

جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا امروز گفت که بروکسل از درخواست‌های کمک ایران و ونزوئلا به صندوق بین‌المللی پول حمایت می‌کند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ از درخواست کمک ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا در ایران خبر داده و در اینستاگرام نوشته بود: «واکنش جامعه جهانی و صندوق بین المللی پول می‌تواند معیار خوبی برای ارزیابی ادعاهای آنها در کمک به کنترل این ویروس باشد.»

اما آقای بورل پس از مذاکره با وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره این درخواست گفت: «ما قصد داریم از این درخواست حمایت کنیم زیرا این کشورها به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در شرایط بسیار سختی قرار دارند چراکه از درآمد فروش نفتشان محروم هستند.»

کد خبر 495063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام وزارت بهداشت می گوید نمی خواهیم اما فرانسه جنایتکار با هماهنگی عناصر مجهول در کشور پزشکان بدون مرز را می فرستد و با ابزار پول می خواهند اهداف احتمالی را دنیال کنند اگر وزارت اطلاعات نمی تواند ورود کند سپاه باید از این توطئه احتمالی غافل نباشد