مدیر ارشد بانکی اروپا از حتمی بودن رکود اقتصادی به دلیل کرونا خبر داد.

کرونا - رکود اقتصادی

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از رویترز اعلام کرد، لوییس دو گیندوس، قائم‌مقام رییس بانک مرکزی اروپا پیش بینی کرد که در نتیجه شیوع گسترده کرونا، اقتصاد کشورهای اروپایی وارد رکود شود هر چند که به گفته وی، در نیمه دوم سال روند بازگشت فعالیت‌ها به سطوح عادی آغاز خواهد شد. گیندوس با جدی خواندن پیامدهای کروناویروس بر روی اقتصاد کشورهای اروپایی گفت: در نیمه اول سال ،وضعیت بسیار بد خواهد بود و تقریباً تمامی کشورهای اروپایی با رشد منفی مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر آمادگی بانک مرکزی اروپا برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا گفت: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که از شکل‌گیری یک بحران بدهی دیگر نظیر بحران بدهی پس از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ جلوگیری کنیم. 

در شرایطی که اقتصادهای اروپایی شدیدا از شیوع بیماری جدید آسیب دیده‌اند و بازارهای مالی در اروپا دچار نوسانات زیاد شده است، بانک مرکزی اروپا برنامه‌های متعددی به ارزش ۱.۱ تریلیون یورو را برای حمایت از کسب و کارها و تقویت رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو در نظر گرفته است که از جمله آن ها می توان به تسهیلات با سود کم و خرید اوراق قرضه دولتی اشاره کرد.

از سوی دیگر ایگناسیو ویسکو، عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا نیز با تاکید بر آمادگی این بانک برای انجام اقدامات حمایتی بیشتر در صورت لزوم گفت که پاسخ بانک مرکزی اروپا به تهدید کرونا تاکنون موثر و کافی بوده است. ویسکو که اکنون رییس بانک مرکزی ایتالیا نیز است در خصوص اقدامات انجام‌شده برای نجات اقتصاد ایتالیا که بدترین وضع را در بین کشورهای اروپایی دارد نیز گفت: هر کار لازم باشد انجام می دهیم و اقدامات بیشتری نیز در راه خواهند بود.

وی با اشاره به افزایش بودجه برنامه خرید اضطراری اوراق بانک مرکزی اروپا گفت: با این کار به مرور عمق خضور بانک مرکزی در بازار عوض خواهد شد.

کد خبر 495055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha