سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
۰ نفر

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: تجارت فرامرزی ایران از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۵ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

علی رهبری - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت

به گزارش همشهری آنلاین علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: سیستماتیک کردن فرآیند ارائه نماد الکترونیک یکی از اقدامات مناسبی بود که اخیرا انجام شد. با شروع این طرح دو گام از فرآیند صدور نماد که توسط کارشناسان و مبتنی بر کاغذ انجام می‌شد سیستمی شده و با کمک پایشگرهای هوشمند ارزیابی می‌شود.

او بیان کرد: با اجرای این طرح مجموعه چرخه صدور نماد برای کسب و کارهای الکترونیکی به صورت سیستمی و بدون دخالت عامل انسانی پیش می‌رود که باعث می‌شود فرآیند انجام که آن بیش از چند روز طول می‌کشید در کمتر از یک ساعت قابل انجام است.

رهبری گفت: یکی از شاخص‌های حوزه تجارت ما به نام تجارت فرامرزی از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۱۹، ۴۵ رتبه ارتقا پیدا کرده است توجه داشته باشید که این افزایش رتبه در مقایسه با سایر کشورها به دست آمده که همه آن‌ها برای بهبود رتبه تلاش می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت درباره پیچیدگی‌های ارائه مجوز کسب و کار اظهار کرد: بسته به نوع فعالیت اقتصادی مجوزهای مورد نیاز سازمان متفاوت است و ممکن است به مجوزهایی مثل زمین و مجوز راه اندازی واحد صنعتی، ‌ حفاظت محیط زیست و مواردی از این قبیل نیاز پیدا کند که فرآیند را طولانی‌تر می‌کند اما به نوع کسب و کار بستگی دارد.

او بیان کرد: ما پیشنهاد تصویب صدور نماد را برای شورای اجرای فناوری اطلاعات ارسال کردیم تا کسب و کارهای نیازمند به مجوز در صورتی که در آثار امنیتی به همراه نداشته باشند بتوانند با سقف تراکنش محدود و مشخصی نماد الکترونیک دریافت کند. تعاملات لازم با بانک مرکزی برای کنترل تراکنش‌ها انجام شده و آمادگی لازم برای اجرای آن وجود دارد.

رهبری تأکید کرد: ‌کسب و کاری که نیاز به اخذ مجوز داشته باشد اما شروع فعالیت آن آثار جانی و امنیتی به همراه نداشته باشد می‌توانند در دوره آغاز فعالیت خود را آغاز کرده و هر زمان که به رشد کافی دست پیدا کرد مسیر مجوز را طی کرده و سقف تراکنش برای او برداشته شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت اظهار کرد: این راهکار در کشورهای بسیاری تحت عناوین مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که آن را سندباکس، ‌تست  آغازین، آموزش و مواردی از این قبیل می‌نامند.

کد خبر 495031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha