دفاتر خدماتی و دفترخانه‌های اسناد رسمی سقز و بانه و هر مکانی که تجمع در آن صورت گیرد برای پیشگیری موثرتر از شیوع ویروس کرونا، تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل شدند.

خدمات الکترونیک

به گزارش همشهری‌آنلاین،  فرماندار ویژه سقز سه‌شنبه پنجم فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه آمارهای مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در این شهرستان در حال افزایش است و اگر مردم رعایت نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند، وضعیت نگران کننده ای پیش رو خواهیم داشت.

کامیل کریمیان با بیان این‌که به جز کارگاه‌های تولیدی مواد شوینده، ضد عفونی کننده و بهداشتی، کارگاه های تولیدی و صنعتی دیگر شهرستان تعطیل است، افزود: کارگاه های صنعتی و تولیدی، شن و ماسه، واحدهای تولیدی تیرچه و بلوک و هر مکانی که باعث ایجاد تجمع شود، تعطیل است.

وی به شهروندان سقزی توصیه کرد در منازل خود بمانند چون در واقع بازار، مکان‌های پر تردد و پارک‌ها زنجیره انتقال این ویروس هستند و تردد در خیابان باعث شیوع این بیماری می‌شود بنابراین تنها راه ممکن برای سپری کردن این روزهای سخت ماندن در خانه است.

کریمیان با اشاره به اینکه تعطیلی دفاتر خدماتی و اسناد رسمی و مکان های دیگر در ادامه تعطیلی های بازار و مغازهای سطح شهر است، یادآور شد: همه ساز وکارهای اتخاذ شده برای حفظ سلامتی مردم است لذا از عموم مردم خواهشمندسم پایبند به توصیه های ستاد مقابله با کرونا باشند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مشکلی در خصوص امکانات و تجهیزات بیمارستانی و درمانی در شهرستان نداریم و کماکان پرستاران و پزشکان پر تلاش و زحمت‌کش در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در هر دو بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی هستند.

سرپرست فرمانداری بانه نیز از اعمال برخی محدودیت‌های سختگیرانه‌تر برای پیشگیری و مقابله هرچه بیشتر با شیوع ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: تمامی دفترخانه‌های رسمی سطح شهرستان تا پانزدهم فروردین ماه سالجاری تعطیل اعلام شدند.

محمد امین‌زاده با بیان این‌که مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی اتومبیل تعطیل است؛ افزود: تمامی دفاتر پیشخوان تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری تنها در زمینه امورات  بیمه و تلفن همراه به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های مصالح ساختمانی از جمله کارگاه های بتن آماده، کارگاه‌های تیرچه بلوک، صنف داربست فلزی و  هرگونه مشاغل مرتبط از جمله شناژکار، سیمانکار، نماکار و سایر فعالیت‌های مرتبط با ساخت و ساز ساختمان و نیز فعالیت  انواع ماشین الات سنگین ساختمانی در این مدت تعطیل است.

امین‌زاده یادآور شد: تمامی فروشگاه‌های سطح شهرستان بجز نانوایی‌ها و مراکزی که اقلام خوراکی به مردم عرضه می کنند تعیل شده است.

هر دو فرمانداری اعلام کرده‌اند در صورت تخلف از دستورات فوق الذکر نسبت به تعطیل و توقیف و پلمپ مراکز یادشده اقدام خواهد شد.

از ۶۹۰ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا جواب ۲۶۵  مورد مثبت و ۳۷۸ مورد هم منفی بوده نتیجه آزمایش ۴۷ نفر نیز مشخص نشده است. در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان‌های استان کردستان در ابتلای قطعی به کرونا شامل سقز۹۴، بانه ۵۵، سنندج ۵۳، کامیاران ۱۰، قروه ۱۸، مریوان ۶، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۵، دهگلان ۲ و سروآباد ۲ است.  

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۲۹ نفر قربانی این بیماری شدند.  

در سقز ۱۲ نفر،  سنندج و قروه هر کدام سه نفر، بانه پنج نفر، مریوان و بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر در این مدت به دلیل ابتلای به ویروس کرونا جان باخته‌اند.  

 بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید.

هشت‌ هزار و  ۳۷۶ بیمار در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۸۱۲ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند که بسیار ارزشمند است.

کد خبر 495025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha