استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مهمانان مشکوک به کرونا در استان ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

سفر به کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: اگر مدیریتی خوبی شود قطعاً در هفته دوم فروردین با کاهش مبتلایان به کرونا روبرو خواهیم شد ولی اگر مدیریت صحیح نباشد با روند صعودی روبرو خواهیم شد.

او گفت: اگر قبول کنیم که این کرونا یک جنگ بیوتروریسم است باید یک فرمانده هم باشد که شورای امنیت ملی یک ستاد تشکیل داده است و این ستاد تا چند روز پیش با تعطیلی مجامع شلوغ مخالف بود ولی از ۲۹ اسفند بررسی کرد و اجازه تعطیلی به شهرستان‌های سراب و مراغه را داد و ما نیز مطیع آن هستیم.

استاندار افزود: همه شهرستان‌های استان درگیر کروناست و ما اجازه گرفتیم تا همه مراکز تجاری در کل استان را تعطیل کنیم.

پورمحمدی بیان کرد: مراکزی مانند سالن‌های ورزشی و استخر تعطیل شده است و برخی اخبار مبنی بر شلوغی هتل‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود در حالی که ۹۹ درصد ظرفیت هتل‌ها خالیست.

او گفت: قرنطینه استان برخلاف نظر ستاد مقابله با کروناست از این‌رو هدف کنترل خروجی‌هاست که در ۳ استان شمال غرب انجام گیرد به طوری که ورودی ما، خروجی استان همجوار است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: محدودیت در ورودی تبریز از سوی تبریز نیز اعمال خواهد شد.

پورمحمدی یادآور شد: بازدیدی از ورودی و خروجی شهرها داشتیم و تعداد زیادی مشکوک مشخص شد که همه آنها به قرنطینه ۱۴ روزه در نقاهتگاه اعزام خواهند شد. به عبارتی معذور از پذیرایی از مسافران نوروزی هستیم.

او بیان کرد: دور اول و دور دوم سفر نوروزی در استان نداریم و باید این چند هفته را با جدیت و کنترل دقیق پیش رویم.

استاندر گفت: گزارش‌های میزان ابتلا به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت است به طوری که استان ما در این آمار رتبه ۱۷ و به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۲.۸ نفر مبتلا دارد. در تعداد مبتلایان استان آذربایجان‌شرقی رتبه نهم را دارد.

کد خبر 495024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha