رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: زیرساخت IT برای غربالگری کرونا توسط دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول فراهم شد.

دانشگاه جندی شاپور

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدرضا عصاری سه‌شنبه پنجم فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا و تفکیک آنها از دیگر افراد برای جلوگیری از اپیدمی و شیوع این بیماری یکی از برنامه‌های ستاد مبارزه با کرونا است به همین منظور غربالگری در دستور کار فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای این غربالگری گفت: سایت IT دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، استان خوزستان که یکی از قوی‌ترین IT های منطقه است برای این کار در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت.

عصاری اظهارداشت: یکی از سایت‌های کامپیوتری دانشگاه تجهیز و همه کامپیوترها، خطوط تلفن و دیگر امکانات آماده شدند تا ضمن تحویل و کنترل داده‌ها، اطلاعات لازم در اختیار مسوولان قرار گیرند و براساس این آمار، اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا انجام شود.

وی با اعلام آمادگی برای توسعه امکانات برای این غربالگری گفت: سایت کامپیوتری دانشگاه از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و از ۱۴ تا ۲۰ امروز با ظرفیت تعریف شده به کمک مجموعه بهداشت و درمان می‌آید که پیش‌بینی می‌شود تا جمعه بتوانیم کل شهرستان را زیرپوشش قرار داده و در اختیار مسئولان قرار دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: غربالگری کرونا براساس الگوی وزارت بهداشت انجام و دیتاها رصد خواهند شد.

تاکنون آزمایش کرونای ۶۷ نفر از بیماران بستری در بیمارستان بزرگ دزفول مثبت شده و هشت نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.
 

کد خبر 495022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha