بارش باران در خراسان رضوی علاوه بر انسداد جاده تایباد- باخرز موجب دشواری تردد در برخی جاده‌های روستایی این استان شد.

سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن اعلام انسداد جاده باخرز- تایباد در اثر سیلاب و بارش شدید از بازبودن سایر راه های استان خراسان رضوی خبر داد.

با این حال فرماندار کلات در خصوص بارش‌های سه‌شنبه پنجم فروردین گفت: تاکنون افزون بر ۳۰ میلیمتر باران از ابتدای فروردین ماه در این شهرستان باریده است اما بارش‌های کنونی ملایم و آرام بوده است ولی در برخی راه های روستایی شهرستان مشکلاتی ایجاد کرده است.

مهدی ناصری افزود: راه‌های خاکی روستاهای مومن آباد و ژرف در بخش زاوین و روستای سینی کهنه در بخش مرکزی به دلیل بارشها گل‌آلود است و معمولا  این گونه بارشها تردد در مناطق یاد شده را سخت می کند.  

فرماندار بینالود نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که البته خسارات محدودی در بخش رانش زمین در شهرستان ایجاد کرده است.

سید حسن حسینی افزود: راه‌های شهرستان باز است اما تردد در برخی جاده های روستایی با مشکل همراه است و از سوی دیگر صبح دیروز رانش زمین در یکی از روستاهای طرقبه موجب تخریب یک واحد دامداری کوچک و تلف شدن پنج راس دام سبک و سنگین شد.

وی ادامه داد: آب شستگی در یکی از جاده های روستایی شهرستان بینالود نیز ایجاد شد و ریزش کوه در بلوار فرهنگ طرقبه نیز روی داد که انسداد مسیر به سرعت رفع شده است.

عباسعلی صفایی فرماندار فریمان نیز گفت: بارش‌ها در این شهرستان نرم و آرام اما در ارتفاعات به صورت برف است با این حال تاکنون مشکل خاصی در شهرستان گزارش نشده است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در پی شدت گرفتن بارندگیها از اعزام تیمهای امداد سیلاب به ۶ شهرستان تربت‌ جام، رشتخوار، بردسکن، فریمان، تربت‌حیدریه و کاشمر خبر داد.

بر این اساس تاکنون سیلاب و آبگرفتگی تلفات جانی و خسارات مالی نداشته است.

براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی فعالیت سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری در استان آغاز شده طی امروز به اوج خود می‌رسد و فعالیت این سامانه تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

این اداره کل نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در جاده‌ها و مسیل‌ها هشدار داده است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.  

این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در محورهای بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در محورهای روستایی، ۱۳۶ محل کولاک و مه گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر دارد.  

کد خبر 495020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha