بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد به پلیس دستور خواهد داد مقررات سختگیرانه منع رفت‌وآمد عمومی در سراسر این کشور به اجرا در آورد.

Boris Johnsoon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بر اساس این تجمع افراد بالای ۲ نفر ممنوع است و محدودیت‌های سختی هم درباره ورزش در فضای آزاد اعمال می‌شود.

بوریس جانسون روز دوشنبه ۴ فروردین خطاب به مردم بریتانیا گفت: «شما باید در خانه بمانید.»

به گفته جانسون مردم فقط برای خرید غذا و دارو و ورزش به تنهایی یک بار در روز یا برای رسیدن به محل کار در صورتی که مطلقا ضروری باشد، اجازه خروج از خانه خواهند داشت.

جانسون که از مقر نخست‌وزیری در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ سخن می‌گفت همچنین اعلام کرد همه فروشگاه‌های اقلام غیر ضروری فورا تعطیل خواهند شد.

جانسون که اخیرا به فرستادن پیام‌های متناقض درباره کارهایی که مردم در برابر همه‌گیری ویروس کرونا باید انجام دهند، متهم شده بود، این بار زبانی بسیار قاطع به کار برد و از مردم خواست با این اقدامات جدید و سختگیرانه همکاری کنند.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت:‌ «شما نباید با دوستانتان ملاقات کنید. اگر دوست‌تان از شما خواست به دیدارش بروید، باید بگویید نه. شما نباید اعضای خانواده‌تان را که با شما در خانه‌تان زندگی نمی‌کنند، ملاقات کنید. شما نباید برای خرید از خانه بیرون بروید، مگر برای خرید کالاهای ضروری مانند غذا و دارو-  و این موارد خروج از خانه را هم باید به حداقل برسانید.»

«اگر از این مقررات پیروی نکنید، پلیس اجازه اعمال این مقررات را از طریق جریمه کردن و پراکنده کردن تجمعات را دارد.»

کد خبر 495016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha