سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حالی که بیش از ۳۰۰۰۰۰ مورد عفونت با ویروس کرونا ثبت شده و عفونت از تقریبا هر کشوری در جهان گزارش می‌شود، پاندمی کووید-۱۹ تازه دارد شتاب می‌گیرد.

Tedros Adhanom

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۴ فروردین گفت از هنگامی که نخستین مورد بیماری کووید-۱۹ گزارش شد تا هنگامی شمار بیماران به ۱۰۰۰۰۰ مورد رسید، ۶۷ روز طول کشید، اما فقط ۱۱ روز طول کشید تا ۱۰۰۰۰۰ مورد دیگر به این شمار اضافه شود و فقط چهار روز طول کشید تا سومین ۱۰۰۰۰۰ مورد هم به این مقدار اضافه شود.

تدروس که در کنفرانس خبری آنلاین سخن می‌گفت، افزود: « اما ما زندانی آمار نیستیم. ما شاهدانی عاجز نیستیم. ما می‌توانیم مسیر این پاندمی را تغییر دهیم.»

او خواستار تعهد رهبران سیاسی در همه کشورهای جهان برای تغییر مسیر این پاندمی شد و از کشورها خواست هم اقدامات دفاعی و اقدامات هجومی برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ در نظر داشته باشند.

تدروس گفت:‌ «تقاضا از مردم برای ماندن در خانه و سایر اقدامات فاصله‌گیری اجتماعی شیوه مهمی برای کند کردن انتشار ویروس و خریدن زمان است، اما اینها اقداماتی دفاعی هستند.

«برای برنده شدن در این مبارزه ما به حمله به ویروس با راهبردهای هجومی و هدفمند هم نیاز داریم- آزمایش کردن هر مورد مشکوک، ایزوله کردن و مراقبت از هر مورد ثابت‌شده بیماری و ردیابی و قرنطینه کردن هر فرد در تماس نزدیک با این بیمار.»

کد خبر 495013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha