عضو شورای شهر تهران گفت: ظرفیت‌های مدیریت شهری در اختیار ستاد مقابله با کرونای شهر تهران است تا هر چه سریع‌تر از این بحران گذر کنیم.

زهرا نژادبهرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز خبری از قول محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که حکایت از انجام نامه نگاری‌ها برای آماده سازی نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان مرکز نقاهتگاه بهبود یافتگان بیماری کرونا داشت.

زهرا نژاد بهرام عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران در این باره با تأکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی تهران در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: وزارت صمت می‌تواند مرکز نمایشگاه بین المللی تهران (سئول) را در اختیار ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران قرار دهد و شهرداری تهران نیز تنها می‌تواند در حوزه مسائل ترافیکی محدوده نمایشگاه از طریق شورای ترافیک‌ شهر تهران‌ تصمیم گیری کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران ظرفیت نگهداری و درمان افراد مبتلا به کرونا ایجاد شود، افزود: ما در شهرداری تهران ۸ سوله مدیریت بحران را تخلیه و به اقلام مورد نیاز جهت نگهداری افراد مبتلا به کرونا تجهیز کردیم که در صورت نیاز و بحرانی‌تر شدن شرایط بتوان از آنها استفاده کرد و باید مراکز خدماتی بیماری کرونا در تمام مناطق وجود داشته باشد تا دسترسی به آن راحت و امکان پذیر باشد.

نژادبهرام گفت: باید از تمام طرفیت‌های شهر تهران برای مقابله با بحران کرونا استفاده کرد و اگر امروز موضوع استفاده ار ظرفیت نمایشگاه بین المللی تهران مطرح است، شاید فردا روزی نیاز باشد تا از ظرفیت مصلی امام خمینی(ره) نیز برای مقابله با کرونا بهره برد و نکته‌ای که باید به آن تاکید شود این است که تمام ظرفیت موجود شهری برای قطع زنجیره شیوع کرونا و درمان افراد مبتلا به این ویروس باید به کار گرفته شود.

او با تأکید بر اینکه مراکز درمانی کرونا باید در تمام سطح شهر پراکنده باشد، ادامه داد: ایراد کار ما این است که تنها فکر می‌کنیم سیل و زلزله بحران است و تصور نمی‌کردیم که روزی یک بیماری مانند کرونا برای ما تبدیل به یک بحران شود و امروز که این شرایط بحرانی ایجاد شده ظرفیت‌هایی شهری مانند ۸ سوله مدیریت بحران به کار گرفته و در اختیار ستاد مقابله با کرونای شهر تهران قرار گرفته است تا با ضوابط و اصول بیمارستانی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: باید از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی استفاده کرد تا بحران کرونا را پشت سر گذاشت و اگر امروز بحث تبدیل نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان‌ نقاهتگاه بیماران کرونایی مطرح می‌شود، شاید فردا روزی نیاز باشد از طرفیت مصلی امام خمینی(ره)، پاساژهای بزرگ مقیاس‌ و حتی دانشگاه‌ها برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهره برد.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان‌های ما محدود است، گفت: بسیاری از بیماران پس از آن که دوره icu را به پایان می‌رسانند برای اتمام دوره نقاهت به بخش منتقل می‌شوند و این پرسش مطرح می‌شود که بیمارستان‌های ما تا چه اندازه تخت خالی برای گذراندن دوره نقاهت بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

او ادامه داد: اگر یک مرکز غیربیمارستانی مانند سوله‌های مدیریت بحران و یا نمایشگاه بین المللی تهران در اختیار درمان بیماران مبتلا به کرونا قرار می‌گیرد، این انتظار از مدیران و مسئولان می‌رود که برای افزایش امنیت روانی شهروندان ضریب مسائل بهداشتی را افزایش دهند.

کد خبر 494951
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha