دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

روزنامه «الجریده» کویت از برنامه ریزی آمریکا برای اجرای کودتای نظامی در عراق جهت سیطره بر قدرت خبر داد که آمریکایی‌ها همپیمانانشان در بغداد را در جریان آن قرار داده‌اند.

پایگاه موفق اردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا، المعلومه به نقل از روزنامه کویتی «الجریده» نوشت: داده‌های اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد آمریکایی‌ها به همپیمانانش در بغداد اطلاع دادند که با تکیه بر سازمان‌های جامعه مدنی، بدون تحرک نیروهای مسلح وابسته به واشنگتن این کودتای نظامی پیروز نخواهد شد.

این روزنامه کویتی همچنین نوشت: ساختار سیاسی کنونی در عراق به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهد که نخست وزیر وابسته به آنها به قدرت برسد، مگر در صورت وقوع کودتای نظامی برای سیطره بر قدرت.

روزنامه مذکور همچنین فاش کرد: ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابو مهدی مهندس، معاون رئیس هیئت حشد شعبی به منزله آغاز تحرک آمریکا برای سیطره بر قدرت بود.

روزنامه الجریده نوشت: مامور کردن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت جدید به جای عادل عبدالمهدی از سوی برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق با مخالفت گسترده احزاب شیعی به ویژه ائتلاف الفتح رو به رو است که تاکید دارد مامور کردن الزرفی، با احکام قانون اساسی عراق در تضاد است.

کد خبر 494933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha