دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سدهای این استان برای ذخیره روان‌آب‌های ناشی از باران و جلوگیری از سیل احتمالی خالی از آب است.

آبگیری سد

به گزارش همشهری آنلاین سید محسن حسینی روز دوشنبه در بازدید از سد وشمگیر به ایرنا اظهار داشت: در حوزه آبریز گرگانرود ۳ سد بوستان، گلستان و وشمگیر ساخته شده که با توجه به شرایط آب و هوایی و احتمال بارش زیاد در روزهای اخیر تصمیم گرفته شد با کاهش ظرفیت موجود، امکان ذخیره آب ناشی از بارش روزهای آینده فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر سد بوستان ۱۶ هزار مترمکعب، سد گلستان ۲۳ میلیون مترمکعب و سد وشمگیر ۷ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی برای ذخیره آب باران و جلوگیری از تخریب روان آب ها در پایین دست دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، حجم باران ناشی از فعالیت سامانه اخیر که دست کم تا سه شنبه ادامه دارد، حداکثر ۸۰ میلی متر خواهد بود که برنامه ریزی برای مهار آن صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به برنامه های تکمیلی برای جلوگیری از بروز سیلاب در این استان گفت: علاوه بر لایروبی رودخانه ها، با رفع مشکل کانال قرنجیک و دیواره حفاظتی یلمه خندان در صورت مواجهه با دبی بارش خارج از پیش بینی می توانیم ضمن مهار سیلاب از ورود روان آب ها به شهر آق قلا جلوگیری کنیم.

در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در شرق گلستان و شهرستان های گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

کد خبر 494928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha