وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته رایگان ۲۰ گیگابایتی معلمان از فردا پنجم فروردین فعال می‌شود و تا خرداد قابل استفاده خواهد بود.

آذري جهرمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد آذری جهرمی گفت: ویروس کرونا در حدود ۱۶۰ کشور جهان منتشر شده و در اکثر کشورها شبکه‌های ارتباطی دچار کندی شده است.

وی افزود: ما در این خصوص تلاش‌های گسترده‌ای کردیم و با تلاش به بخش خصوصی و اپراتورها از دو هفته پیش مصرف پهنای باند به حدود چهار هزار گیگابیت در ثانیه رسید که این میزان در سال ۹۲ حدود ۷۳ گیگبایت بود و ما اکنون به ۴ هزار گیگابیت رسیده ایم و قبل از شیوع بیماری کرونا این رقم ۲ هزار و ۶۰۰ گیگابیت بود که جهش قابل توجهی به حساب می‌آید.

آذری جهرمی ادامه داد: در همین مدت ظرفیت سرویس‌های داخلی به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیده است. یعنی مجموعه شبکه ما ۶.۵ ترابیت در ثانیه را مدیریت می‌کند.

وی درباره خدمات در نظر گرفته شده برای معلمان که در این بازه تعطیلات به شیوه آموزش الکترونیک فعالیت داشتند، گفت: در این روزها اپراتورهای تلفن همراه گسترش شبکه‌های شان را با جدیت به پیش می‌برند و ما ۵ فروردین بسته هدیه رایگان ۲۰ گیگی را برای معلمان فعال می‌کنیم که تا خردادماه قابل استفاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای دانشگاه‌ها هم خدمات آموزشی از راه دور را رایگان کرده ایم و ۹۰ سایت را هم که در حوزه خرید مردم فعالیت می‌کنند، با معرفی وزارت صنعت رایگان کرده ایم.

کد خبر 494926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    این برای همسر معلم هم کار میکنه ، فعال میشه ؟