مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شدت و تداوم بارش‌ها مردم به حریم رودخانه و بسترهای سیلابی نزدیک نشوند.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین حجتعلی شایانفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند شدت و تداوم بارش در استان ظرف دو روز آینده ضرورت دارد عموم مردم در این مدت نهایت مراقبت را نسبت به این وضعیت به خرج دهند و از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها و عبور با خودرو از مسیرهای سیلابی به طور جد خودداری کنند.

وی ادامه داد: بهار، فصل ناپایداری جوی است و در این فصل، بارش باران رگباری و شدت آن بسیار زیاد است به طوری که در مدتی کوتاه حجم بسیار زیاد آب را در معابر و مسیلها جاری می‌کند که یک رخداد طبیعی حادثه‌ساز است لذا مردم باید خیلی دقت کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل زیاد نبودن شدت بارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته تا کنون تلفات جانی در استان بر اثر ریزش باران نداشته‌ایم و تنها گزارش خسارت مالی واصله تخریب یک اصطبل دامداری در روستای تجر شهر طرقبه به دلیل عدم استحکام و تلف شدن تعدادی دام بوده است.

شایانفر افزود: بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی طی ۲۱ ساعت گذشته بارش باران در ۱۷ شهرستان گزارش شده که تربت‌حیدریه با ۱۲ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان بارش باران در مشهد بین هفت تا ۱۵ میلی‌متر در نقاط مختلف این شهر ثبت شده است.

بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، سامانه بارشی فعال در این استان ظرف امروز و فردا چهارم فروردین بارندگی شدیدی را به همراه دارد.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی روز سوم فروردین ماه علاوه بر پیش‌بینی تداوم این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه ششم فروردین ماه جاری، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیلها و جاده‌ها در سطح استان به عموم مردم هشدار داد.

کد خبر 494876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha