قطع زنجیره انتقال ویروس «کرونا» تنها راه مقابله با این بیماری است.اما عده ای بنا به شغلی که دارند نمی توانند به پویش در خانه بمانیم بپیوندند. غرفه داران میادین تره بار از جمله این افرادند که ملزم شده اند به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از دستکش و ماسک تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنند.

سازمان میادین میوه و تره بار

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: این روزها تنها مشاغلی که مایحتاج ضروری شهروندان را تامین می کنند اجازه فعالیت و خدمت رسانی دارند. این تصمیم برای اجرای بهتر قرنطینه خانگی و ترغیب بیشتر شهروندان برای ماندن در خانه از سوی استاندار تهران گرفته شده است.

میادین میوه و تره بار از جمله مکان هایی هستند که مردم به طور متمرکز می توانند ضروریات زندگی شان را با قیمت مناسب تهیه کنند. به گفته «سعید راد»، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران، میادین در ایام تعطیل باز هستند: «برنامه ای برای تعطیلی میادین تره بار در مناطق نداریم و شهروندان به جای ترددهای بی مورد در شهر می توانند با مراجعه به میادین، همه مایحتاج خود شامل میوه و سبزی، مواد پروتئینی و حتی لوازم خانگی را تهیه کنند. »

راد با اشاره به رعایت نکات  بهداشتی در روزهایی که ویروس کرونا در همه جا سرک می کشد، گفت: «محوطه و سالن های میادین به طور مستمر نظافت و ضدعفونی می شوند. کارشناسان بهداشت هم در غرفه های عرضه محصولات پروتئینی حضور دارند و بر عملکرد روش عرضه نظارت می کنند. »

او ادامه داد: «غرفه داران و کارگرانی که در غرفه ها فعالیت می کنند، ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند. این اجباری است و اگر بنا به هر دلیلی از سوی متصدیان رعایت نشود، تخلف است و به شدت برخورد می کنیم. »

به گفته مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران، شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفی می توانند موارد را به مدیریت سالن یا میادین گزارش دهند: «خریداران می توانند موارد تخلف را در سامانه ۱۳۷ هم ثبت کنند و مطمئن باشند در کمترین زمان موضوع را پیگیری خواهیم کرد. »

سعید راد در پایان از شهروندان خواست با رعایت موارد بهداشتی به میادین تره بار مراجعه کنند: «خریداران برای حفظ سلامتی خود و خانواده و حتی سایر موارد بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کنند. »

 مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار در ادامه تاکید کرد:« با توجه به انتشار خبر تعطیلی کلیه واحدهای تجاری تهران به جز فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها از سوم فروردین و نام نبردن از میادین میوه و تره بار در فهرست اعلام شده،  میادین میوه و تره بار تعطیل نیستند و تعطیل نمی‌شوند. »

او با این که بارها تاکید کرده‌ایم که میادین میوه و تره بار در خط مقدم خدمت‌رسانی به شهروندان قرار دارند و تعطیل‌بردار نیستند، افزود:« ۲۵۰ میدان و بازار میوه و تره بار شهرداری تهران، بزرگ‌ترین زنجیره توزیع انواع میوه، سبزیجات، صیفی‌جات و سایر محصولات مصرفی شهروندان را تشکیل می‌دهند و تعطیلی آنها امکان‌پذیر نیست. »

او  با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی کارکنان و کارگران میادین میوه و تره بار به ویژه در یک ماه اخیر، خاطرنشان کرد:« کلیه همکاران ما با همه وجود و با تمام توان برای خدمت‌رسانی به شهروندان، استوار و صبور ایستاده‌اند و به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که میدان را خالی نمی‌کنیم. »

«اکبر امیدی» از ساکنان قدیمی محله امیر اباد که خریدهایش را از میدان تره بار «جلال ال احمد» انجام می دهد در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: «مدیریت میدان تره بار بسیار عملکرد خوبی داشته است و همه متصدیان و غرفه داران از ماسک و دستکش استفاده می کنند. »

او ادامه داد: «برخی از شهروندان بیماری کرونا را جدی نگرفته اند و بدون رعایت اصول بهداشتی و بدون استفاده از ماسک و دستکش برای خرید می آیند، چندین بار شاهد بودم غرفه داران تذکر دادند و اگر دستکش یک بار مصرف در اختیار داشتند به خریداران دادند. »

به گفته امیدی، وجود دستکش در غرفه های میادین الزامی است: «لمس کردن میوه و سبزی و صیفی جات از سوی افرادی که دستکش ندارند، ممکن است آلوده شوند و ناخواسته موجب شیوع ویروس شوند. بنابراین علاوه بر الزام استفاده از ماسک و دستکش از سوی متصدیان، دستکش در غرفه ها موجود باشد و خریداران هم ملزم به این کار شوند، بی تردید تاثیر بهتری در مقابله با ویروس کرونا خواهد داشت. »

کد خبر 494866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha