دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

ساکنان مناطق پایین دست سد استقلال میناب باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی، همکاری لازم با بخشداران، دهیاران و گروه‌های امدادی منطقه جهت کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استاندار هرمزگان اظهارداشت: با توجه به بارش سامانه اخیر در استان و جنوب کرمان و هم‌چنین سیلابی شدن رودخانه میناب برای مدیریت سیلاب بخشی از حجم سیلاب از طریق دریچه‌های تحتانی و سرریز رها سازی می‌شود.

فریدون همتی روز دوشنبه در پیگیری آخرین وضعیت بارندگی و سیل در شرق استان با فرمانداران و مدیرعامل آب منطقه‌ای افزود: با اشاره به آبگیری کامل مخزن سد میناب در پی بارندگی اخیر از ورودی ۴۰۰۰متر مکعب آب در ثانیه به سد میناب خبر داد.

همتی با بیان اینکه به علت سرریز شدن سد میناب حدود ۳هزار متر مکعب آب در ثانیه به پایین دست تخلیه می‌شود،توصیه کرد: مردم حاشیه رودخانه‌ها برای تخلیه احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

به گفته وی، هم اکنون سرپرست مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل آب منطقه ای و مسوولان مربوطه در محل حضور دارند و توصیه و مراقبت‌های لازم به ساکنان در حال انجام است.

استاندار هرمزگان هم‌چنین گفت: بیش‌ترین بارش در ایستگاه رهبران با ۲۲۱ میلیمتر بوده و از لحاظ دبی پیک سیلاب حدود ۵۰۰۰ متر مکعب در ثانیه مربوط به ایستگاه آبنمای رودان در سحرگاه دوشنبه ثبت شده است.

همتی یادآور شد: هر چند میزان آب با توجه به پایان بارندگی افزایش نخواهد داشت اما توصیه اکید می‌شود مردم از مسیر و محدود جریان آب سیلاب فاصله بگیرند و روستاهای حاشیه رودخانه برای تخلیه احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

از روز گذشته که بارندگی در استان هرمزگان شدت گرفته است، میزان بارش‌ها و سیل در رودخانه‌های شرق هرمزگان افزایش یافته است.

از شدت بارندگی در شرق هرمزگان از جمله میناب هم‌اکنون کاسته شده است.

کد خبر 494850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha