دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

بوریس جانسون هر روز با انگلیسی‌ها در خصوص کرونا در آن کشور صحبت می‌کند اما نوع اظهارات وی با دیگران کمی متفاوت است

بوریس جانسون

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر انگلیس در یکی از نخستین اظهاراتش در باره کرونا خطاب به مردم انگلیس گفت که این بیماری آمده است، در کشور همه‌گیر خواهد شد، کار چندانی در این خصوص نمی‌شود کرد. وی افزوده بود که کسب و کار و جریان عمومی زندگی برقرار خواهد بود از قرنطینه خبری نیست. بخشی از سخنان وی که با واکنش‌های مخالف همراه بود به صحبت وی در خصوص مرگ و میرها اشاره داشت. 

جانسون گفته بود تقریبا اکثریت جامعه انگلیس به این ویروس متبلا شده و خوب می‌شوند اما تعدادی بستری خواهند شد و مردم باید در انتظار سوگواری برای سالمندانشان باشند چرا که گروهی از این سالمندان به واسطه کرونا زودتر از موعد معمول خواهند مرد.

بعد از انتقاداتی که به صحبت‌های وی شد و نیز شیوه‌هایی که دیگر کشورها در کنترل کرونا اتخاذ کردند، سیاست انگلیس نیز تغییر کرد و موضوع قرنطینه جدی شد، به گونه‌ای که ۲۰ هزار پلیس برای کنترل رفت و آمد بی مورد مردم به خیابان‌ها آمدند. اما صراحت بیان جانسون هنوز عوض نشده است. وی در آخرین صحبت‌هایش گفت: قطعاً مایل هستم که مردم به پارک‌ها بروند و از فضای آزاد لذت ببرند اما لازم است که نکات بهداشتی، رعایت و هرگز تصور نشود که هوای آزاد، مصونیت می‌آورد.

آنهایی که تصور می‌کنند در برابر کرونا آسیب پذیر نیستند ممکن است ناقل ویروس به دیگران باشند. پس لازم است که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید و از آن‌ها تبعیت کنید.

وی گفت: این دستورالعمل‌ها هرچند سختگیرانه، اما برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، که تاکنون جان ۲۸۱ نفر در این کشور را گرفته مقرر شده است.

جانسون تاکید کرد؛‌تمام آنهایی که از خانه بیرون می‌روند، ورزش می‌کنند و از هوای‌ آزاد لذت می‌برند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: اگر قادر به این کار نیستید، نمی‌خواهید چنین کاری را انجام دهید، مختار هستید اما ما این اقدام را صورت خواهیم داد و تدابیر سختگیرانه‌تری به اجرا می‌گذاریم.

کد خبر 494842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha