معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بارش شدید باران در سطح استان و برف در ارتفاعات، سه تیم عملیاتی هلال احمر در مواجهه با سیل و آبگرفتی در حال آماده باش قرار گرفتند.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین هادی سلیمی روز دوشنبه با ارائه گزارشی از اقدامات و آماده باش تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قم در مواجهه با سیل و آبگرفتگی، افزود: این جمعیت نسبت به فراخوان امدادگران و نجاتگران عملیاتی و بارگیری تجهیزات سیل و آبگرفتگی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: فراخوان اول ویژه ۴۰ نجاتگر در قالب هشت تیم سیلاب در شهرستان قم و فراخوان دوم شامل ۱۵ نجاتگر در قالب ۳ تیم سیلاب در شهر کهک و فراخوان سوم ویژه ۱۰ نجاتگر در قالب ۲ تیم سیلاب در شهر جعفریه است.

سلیمی خاطرنشان کرد: آماده سازی و بارگیری ۱۰ پمپ کف کش افزون بر هشت پمپ موجود در پایگاه های جاده ای استان و اعزام هشت خودروی عملیاتی کمک دار و آمبولانس از دیگر اقدامات این جمعیت است.

وی گفت: تا یکشنبه شب، بیشترین میزان بارش و آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر در شهر کهک رخ داده است که تیم های عملیاتی برای تخلیه آبگرفتگی منازل مسکونی اقدام کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با توجه به پیش بینی و احتمال تداوم بارش ها، احتمال گسترش آبگرفتگی در سطح شهر قم و شهر قنوات وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز حوادث در رابطه با آبگرفتگی و جاری شدن سیل، با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

استاندار قم در پی ادامه بارش شدید باران در قم و احتمال وقوع سیل دستورات فوری به دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی استان صادر کرد.

بهرام سرمست در این دستور از اعلام آماده باش ۱۰۰ درصدی تمام دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خبر داد.

همچنین مسدود شدن مسیر رودخانه قمرود نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه استان برای جلوگیری از خطرات احتمالی وقوع سیل است.

 اعلام هشدار به بخش‌ها و دستور تخلیه کامل مسیرهای رودخانه‌ها و روستاهای در معرض خطر سیل در کل استان و آماده باش کامل نیروهای خدماتی و شهری به‌منظور رفع آب‌گرفتگی معابر و منازل نیز در این راستا صادرشده است. /

کد خبر 494828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha