سامانه بارشی فعال در گلستان ارتفاعات استان را سفیدپوش کرده و تردد محورهای کوهستانی تنها با زنجیرچرخ ممکن است.

برف در جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در پی فعالیت سامانه بارشی در گلستان، بارش باران از روز گذشته (یکشنبه) در برخی از مناطق استان آغاز شده و ارتفاعات گلستان بارش برف بهاری را تجربه کردند.

مدیرکل هواشناسی گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سامانه بارشی فعالیت خود را از شامگاه شنبه در استان آغاز کرده و فعالیت آن تا اواخر وقت سه شنبه ادامه دارد.

نوربخش داداشی افزود: هم اکنون در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران هستیم و بارش ها بین ۳۰ الی ۸۰ میلی متر خواهد بود.

داداشی از بارش برف در ارتفاعات خوش ییلاق و توسکستان و دهنه محمدآباد علی آبادکتول خبرداد و بیان کرد: طی مدت فعالیت این سامانه دمای هوا هشت درجه کاهش یافته و با توجه به بارش های نقطه ای سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال وقوع صاعقه و خسارت به تاسیسات و ابنیه دور از انتظار نیست.

داداشی به مردم توصیه کرد که در تردد جاده‌ای احتیاط کرده و به حاشیه رودخانه‌ها نزدیک نشوند.

تردد با زنجیرچرخ

رئیس پلیس راه گلستان هم اظهارکرد: تردد در محور توسکستان و خوش ییلاق فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

سرهنگ علی عبدی افزود: به دنبال بارش شدید نزولات آسمانی از شب گذشته، همه محورهای استان لغزنده بوده که موجب کاهش سطح ایمنی شده است.

وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، تصریح کرد: تردد در محورهای توسکستان و خوش ییلاق فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

عبدی از مردم خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت قبل از شروع سفر از وضعیت راه ها مطلع شده و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

کد خبر 494818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha