دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

کریم اعظمی: اگر اتفاق خاصی نیفتد، حمید استیلی برای فصل آینده باز هم نقش اول را در نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس برعهده خواهد داشت.

 البته او برای جذب بازیکنان جدید با افشین قطبی هم مشورت کرده ولی برخلاف وضعیت مستحکم استیلی، تضمینی برای ماندن قطبی در جمع سرخپوشان وجود ندارد.  استیلی که  این فصل تأثیر مثبتی در نقل و انتقالات تیمش داشت، از حالا به فکر جذب بازیکن برای فصل آینده است.

احتمال جدایی 12 بازیکن
آخرین اخبار از پرسپولیس حکایت از این دارد که باشگاه در پایان فصل 12 بازیکن را از لیست خود خارج خواهد کرد و حتی بعضی از این بازیکنان از حالا می‌دانند که فصل آینده جایی در این تیم ندارند. البته مسئولان و اعضای کادر فنی برای جلوگیری از حاشیه‌ها ترجیح می‌دهند که در این مورد حرفی نزنند تا فصل به پایان برسد.

تا به امروز جدایی بازیکنانی مثل مامانی، شیث رضایی، بهادر عبدی، خیرخواه، فرشید کریمی، فراز فاطمی، مسعود زارعی و جورج آراندا قطعی شده که 4 یا 5 بازیکن هم شاید به لیست مازاد پرسپولیس اضافه شوند.

البته در صورت جدایی قطبی احتمال ماندن شیث و مامانی وجود دارد، در ضمن اگر این مربی فصل آینده روی نیمکت پرسپولیس نباشد ماته و الونگ هم از این تیم جدا خواهند شد. نگاهی به لیست مازاد سرخ‌ها نشان می‌دهد که اکثر بازیکنان نیمکت‌نشین برای فصل آینده جایی در این تیم ندارند و این فصل از سوی کارشناسان بارها عنوان شد که فاصله بازیکنان اصلی و ذخیره پرسپولیس زیاد است.

تقویت دروازه و خط دفاع
نمایش  حسن رودباریان و مهدی واعظی باعث شده تا پرسپولیسی‌ها  از حالا مذاکرات با مهدی رحمتی، دروازه‌بان اول تیم ملی را آغاز کنند. رحمتی که فصل کم‌فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت از چند تیم لیگ برتری پیشنهادهای قابل توجهی دارد ولی پرسپولیسی‌ها قصد دارند به زودی  با او مذاکره کنند.

رحمتی که تا سال پیش پیراهن استقلال را بر تن می‌کرد،‌ در این مورد به همشهری گفت: «این درست که استقلالی بودم ولی دلیلی ندارد که به پیشنهاد  پرسپولیس فکر نکنم.»

هر چند محمد نصرتی و سپهر حیدری با شروع نیم‌فصل دوم زوج ناهماهنگی را تشکیل دادند ولی کادر فنی و مسئولان باشگاه از عملکرد آنها  رضایت دارند. البته هادی عقیلی و حنیف عمران‌زاده مدافعان سپاهان و  پاس مدنظر پرسپولیس هستند ولی بعید به نظر می‌رسد که عقیلی به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ مثبت بدهد.

حتی این بازیکن در مصاحبه‌هایش گفته که از حاشیه‌های پرسپولیس و استقلال می‌ترسد. در پست دفاع چپ هم حسن اشجاری گزینه اول پرسپولیس است تا پژمان نوری پس از سال‌ها، مشکلات حاصل از بازی کردن در پست غیرتخصصی‌اش را نداشته باشد. قرارداد اشجاری با ذوب‌آهن امسال به پایان می‌رسد  و او بی‌میل نیست که به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ مثبت بدهد.

تمرکز در خط هافبک
تمرکز پرسپولیسی‌ها در فصل نقل و انتقالات بیشتر روی تقویت خط هافبک خواهد بود، این در شرایطی است که احتمال جدایی الونگ زیاد است و پرسپولیسی‌ها از ماندن عباس آقایی و حسین بادامکی هم مطمئن نیستند.

مازیار زارع،‌ علی مولایی، هاشم بیک‌زاده و احمد جمشیدیان 4 گزینه اصلی پرسپولیس در خط هافبک هستند، حتی گفته می‌شود که زارع و جمشیدیان برای پوشیدن پیراهن سرخ به توافقات نهایی با این باشگاه رسیده‌اند. زارع، مولایی، بیک‌زاده و جمشیدیان در این چند سال جزو بهترین هافبک‌های ایران بوده‌اند و جذب این 4 بازیکن خط میانی سرخ‌ها را قوی‌تر از امسال خواهد کرد.

اصغری و امرایی گزینه‌های خط حمله
پرسپولیس این فصل با حضور نیکبخت  و محسن خلیلی مشکل خاصی برای گلزنی احساس نکرد ولی هدف این دو بازیکن رفتن به فوتبال امارات است و با این شرایط پرسپولیسی‌ها باید در جذب مهاجم تلاش بیشتری داشته باشند. هادی اصغری، آقای گل فعلی لیگ برتر اصلی‌ترین گزینه پرسپولیس است، در ضمن وحید امرایی مهاجم ذوب‌آهن هم در لیست این تیم قرار دارد. گویا  مذاکرات ابتدایی  با این دو بازیکن انجام شده و همه چیز به آخر فصل موکول شده است.

تلاش برای حفظ ستاره‌ها
عباس آقایی، محسن خلیلی و علیرضا واحدی‌نیکبخت در این فصل مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس بودند. به پایان رسیدن قرارداد آنها خبر خوبی برای مسئولان باشگاه نیست و حبیب کاشانی مدت‌هاست که با این 3 بازیکن مذاکره می‌کند تا ستاره‌های تیمش را فصل آینده هم در اختیار داشته باشد. برای این3 بازیکن مسائل مالی از همه‌چیز مهمتر است، هرچند که گفته می‌شود در صورت راهیابی پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا، آنها در این تیم می‌مانند.

کد خبر 49481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز