مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد از شهروندان خواست طرح تفکیک زباله تر و خشک از مبدا را تا اطلاع ثانوی برای پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا انجام ندهند.

جمع آوری زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین، « روح الله عظیمی» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال آلوده بودن زباله های خشک تفکیک شده در منازل وجود دارد بنابراین از  شهروندان می خواهیم زباله های خشک خود را تا اطلاع ثانوی تفکیک نکنند.

وی افزود: تفکیک زباله ها در منازل می تواند احتمال آلودگی را به ویژه در انبارهای جمع آوری ضایعات به میزان زیادی افزایش دهد.

عظیمی ادامه داد: فقط کسانی که فضای لازم برای نگهداری ضایعات بدون آلودگی را تا یک ماه دارند می توانند نسبت به این کار اقدام کنند.

 وی زباله های خانگی را در شرایط حاضر شیوع ویروس کرونا حتی خطرناک تر از زباله های بیمارستانی دانست و گفت: زباله‌های بیمارستانی محدود بوده و بی خطرسازی شده‌اند این در حالی است که زباله های خانگی به مقدار زیاد تولید شده و ظرفیت بی خطرسازی تمامی آنها در سطح شهر بجنورد وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد در خراسان‌شمالی اظهار کرد: ممکن است فرد آلوده ای به ویروس کرونا در منزل باشد و آلودگی از طریق زباله ها منتقل شده و زباله گرد هایی که بدون استفاده از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده آن ها را برداشت می‌کنند به این ویروس مبتلا شوند.

وی از مردم خواست: با توجه به دفع مستقیم پسماند در این ایام در کاهش تولید پسماند همکاری و پسماندهای تر را در خانه آبگیری و پسماندهای خشک را فشرده و کم حجم کنند.

کد خبر 494805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha