دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: فعال شدن سامانه بارشی در ۴۸ ساعت گذشته سبب بارش بیش‌ از ۶۴ میلی‌متر باران از شب گذشته تاکنون در این شهرستان شده است.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام اداره هواشناسی جمع بارش‌ها از ابتدای سامانه(شنبه) تاکنون ۶۴.۶ میلی‌متر بوده ولی بارش از دیشب تاکنون شدت بیشتری داشته و همراه با رعد و برق همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: بارندگی‌ها، مواج و توفانی شدن دریا را شاهد هستیم و توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی کوچک به دریا طی این مدت خودداری شود.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه بارندگی‌ها موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی شده است، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در آماده باش کامل هستند و باید تمام هشدارهای ستاد بحران شهرستان و هواشناسی را جدی گرفته و وظایف محوله را بخوبی انجام دهند.  

وی ادامه داد: بارش باران در شهر چابهار بویژه در روستای تیس تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار برای مردم مشکلاتی به وجود آورده و موجب تخریب خانه‌ها و نفوذ آب در منازل شده است.

بامری افزود: تیم‌های امدادی و خدمات رسانی، راهداری، هلال احمر و سایر نهادها آماده مقابله با هر گونه مشکلی هستند و سریعا به مناطق حادثه دیده اعزام و در حال خدمات رسانی هستند.

وی گفت: براساس آمار دریافتی بارش‌های فعلی و پیش‌بینی‌های جوی در چابهار، کنارک و توابع نشان از بارندگی‌های خوب، جاری شدن روان آبها و پرآب شدن هوتگ‌ها(گودال‌های حفر شده برای ذخیره آب مورد نیاز انسان و احشام) و بندهای آبخیزداری دارد و سال خوبی برای کشاورزان و دامداران خواهد بود.

فرماندار چابهار تصریح کرد: بیشتر روستاهای بخش پلان، مرکزی و روستاهای مسیر رودخانه کاجو در معرض سیلاب قرار دارند و احتمال خسارت در صورت بالاآمدن آب وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات، تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط شود.

کد خبر 494804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha