فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۴۸۹ وب سایت تبلیغ و توزیع اینترنتی داروهای غیرمجاز شناسایی شد.

داروخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: پلیس فتا استان مرکزی با پی جویی بیش از ۴۸۹ پرونده موفق به شناسایی هشت نفر توزیع کننده اینترنتی داروهای غیرمجاز شد.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک برنامه ریزی جهانی، عملیات پانجیای ۱۲ با هدف اطلاع رسانی و هشدار به آحاد جامعه در خصوص مخاطرات خرید اینترنتی اقلام و تجهیزات پزشکی، شناسایی فعالیت‌های سایبری غیرقانونی در حوزه توزیع غیرمجاز دارو و مسدودسازی تراکنش‌ها و سیستم‌های پرداخت مورد استفاده این دسته از مجرمان اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این عملیات تخصصی با محوریت پلیس فتا و همزمان با پلیس‌های سایبری دیگر کشورها و مشارکت پلیس اینترپل اجرا شد که با توجه به رویکرد تخصصی پلیس فتا استان، نتایج مطلوبی در برخورد با فعالان سایبری غیرمجاز دارو در مدت زمانی اجرای این عملیات به دست آمد.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار کرد: در این عملیات، پلیس فتا استان موفق به شناسایی و رصد ۴۸۹ وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت‌های داخلی شد که در نتیجه آن ۲۵۸ نفر از فعالان غیرقانونی تبلیغ و فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سطح کشور شناسایی شدند و مراحل قانونی برخورد قضایی با آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: از این تعداد افراد شناسایی شده، تعداد هشت نفر در سطح استان مرکزی فعالیت داشتند که با هماهنگی انجام شده با مقام‌های قضایی، این افراد شناسایی و در عملیات دستگیری آنها، مقدار ۱۰۰ میلیون ریال انواع داروی غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: طبق پایش‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، بیشترین بسترهای مورد استفاده مجرمان، شبکه های اینستاگرام و تلگرام بوده است.

سردار مفخمی شهرستانی به شهروندان توصیه کرد: نیازهای دارویی و پزشکی خود را فقط از داروخانه‌های رسمی تهیه کنند.

کد خبر 494761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha