رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرنطینه سطح ۳ علیه کرونا در حال اجراست. آنچه منتقدان درباره قرنطینه می گویند اعمال حکومت نظامی است که امکانپذیر نیست و تبعات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد.

جهانپور

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور روز یکشنبه (سوم فروردین) در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایرنا درباره نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره قرنطینه افزود: قرنطینه کار عجیب و غریبی نیست و سطوح مختلفی دارد، آنچه از زمان اپیدمی کرونا در ایران و حتی قبل از آن با قرنطینه فردی دانشجویان بازگشته از چین اجرا و بعد از آن هم با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اکنون مراکز خرید و مغازه‌ها انجام شده و توصیه به مردم برای قرنطینه خانگی، همان سطح ۳ قرنطینه است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی گفت: آنچه مد نظر برخی افراد درباره قرنطینه است که بعضا موجب شبهه می‌شود، عموما اجرای نوعی حکومت نظامی و اقدامات شدید قهری است که به نظر ما نه ممکن و نه مطلوب است و امکان برقراری آن در کشور وجود ندارد و مطلوبیت و اثربخشی مد نظر را نیز نخواهد داشت. در کشورهایی هم که این سطح از قرنطینه را اجرا کرده‌اند لزوما خروجی مطلوب و راهگشایی نداشته است و بلکه عوارض و تبعات اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی خواهد داشت که اثرات و خسارات آن از شیوع بیماری بیشتر است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: با این اوصاف سطح ۳ قرنطینه برای مهار اپیدمی ویروس کرونا در کشور ساری و جاری است و این نوع قرنطینه باید باشد و در حال اجراست و قرنطینه سطح چهارم در کشور ما قابل اجرا نیست.

کد خبر 494692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha