رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع نام‌نویسی طرح بسته حمایتی دولت به کلاهبرداری اقدام کرده‌اند.

فتاي البرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد اقبالی گفت: بر اساس تصمیمات انجام شده برای اعطای بسته‌های معیشتی که با هدف حمایت از کسب و کار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا است به هیچ وجه نیاز به ثبت نام نیست.

وی اضافه کرد: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع نام‌نویسی طرح بسته حمایتی دولت به کلاهبرداری اقدام کرده که توصیه می‌شود کاربران هوشیار بوده و در دام کلاهبرداری مجرمان سایبری قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: شناسایی افراد آسیب‌پذیر برای دریافت بسته‌های حمایتی و معیشتی دولت از کسب کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا به صورت رسمی از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا هموطنان هستندکه در نهایت منجر به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی کاربران می‌شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: برخی کاربران در زمان ثبت نام به آدرس سایت معتبر مورد نظر توجه نکرده و از طریق موتورهای جستجو گر یا لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء ‌استفاده از کاربران را به وجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.

سرهنگ اقبالی گفت: با توجه به افزایش شگرد کلاهبرداری‌های اینترنتی، هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.

رئیس پلیس فتا استان البرز تاکید کرد: کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی به ویژه لینک‌های جعلی و دریافت پیامک‌های مشکوک با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

کد خبر 494578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha