یک عضو شورای شهر تهران در پیامی به اعضای پارلمان های شهری کلانشهرها خواستار همراهی و تلاش آن ها برای لغو فوری تحریم های غیرانسانی دولت آمریکا علیه مردم ایران در شرایط سخت کنونی و بحران جهانی کرونا شد.

محمد سالاري

به گزارش همشهری آنلاین، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در پیام خود نوشته است:

همکاران عزیز در پارلمان ها، شوراها و انجمن های شهری پایتخت ها و کلانشهرهای سراسر دنیا

این نامه در شرایطی نگاشته می شود که دنیا گرفتار بحرانی به نام پاندمی کرونا شده است. و هر روز خبر مرگ انسان ها در سراسر دنیا و بویژه در کشور عزیزم ایران که یکی از کانون های این بیماری شده، قلب همه ما را به درد می آورد.

مایلم به استحضارتان برسانم که اکنون مردم ایران با رنج و سختی مضاعفی درگیر هستند. و آن ناشی از تحریم های ظالمانه، غیر انسانی و مغایر با مقررات بین المللی دولت ایالات متحده آمریکا علیه کشور من ایران است. این تحریم ها باعث شده  تا علی رغم تلاش های فداکارانه جامعه پزشکی و کادر درمانی و همکاران عزیزم در مدیریت های شهری تهران ‌و سایر شهرهای ایران، توان مقابله مردم و مسئولان کشور برای مقابله با ویروس کرونا به شدت کاهش یابد، و آسایش و زندگی مردم ایران تحت تاثیر جدی قرار گیرد. تهیه ملزومات بهداشتی و درمانی و حتی غذائی و سایر امکانات و تجهیزات ضروری مدیریت شهری برای رفاه مردم، در موقعیت همه گیری بیماری، بر اثر تحریم ها بسیار دشوار شده و زندگی و معیشت شهروندان به شدت مورد تهدید قرار گرفته است.

این در حالی است که همه می دانیم غلبه بر این بحران جهانی، همکاری و همراهی بیش از پیش جامعه جهانی را می طلبد. زیرا کرونا آشکارتر از همیشه به ما نشان داد که تا چه حد سرنوشت انسان ها در سراسر کره زمین به یکدیگر وابسته است. بقول سعدی شیراز ، شاعر و سخن سرای بزرگ ایرانی ما در قرن سیزدهم میلادی :

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهراند

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

لذا به عنوان یکی از نمایندگان مردم  در پارلمان محلی پایتخت تهران ، از شما همکاران ارجمندم در سراسر جهان درخواست می کنم، آنچه در توان دارید در جهت لغو تحریم های غیر انسانی دولت آمریکا علیه ایران و مردم کشورم انجام دهید.

اطمینان دارم با نوع دوستی و همبستگی فراتر از کشمکش های سیاسی، و مبتنی بر ایفای مسئولیت پذیری انسانی، اجتماعی و اخلاقی می توان بر این بحران همه گیر فائق آمد. و نمونه ای عالی از همکاری بین شهرها و شهروندان جهان را خلق کرد. و در این راستا سمن ها و تشکل های مردم نهاد و در راس آنها پارلمان های کلانشهرهای دنیا می توانند نقش بسیار کلیدی را ایفا کنند.

کد خبر 494445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha