سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۵ اسفند تا امروز (دوم فرودین ۹۹) در بازدیدهای نظارتی کارشناسان این اداره‌کل هیچ‌گونه اسکان مسافری در مکان‌های گردشگری استان مشاهده نشده است.

کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید صفایی روز شنبه ۲ فروردین  اظهار داشت: این ایام عید هیچ مسافری در مراکز اسکان و مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پذیرش نخواهند شد.

وی افزود: این تصمیم مهم به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده که بر اساس آن پذیرش هیچ گونه مسافری در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان شکست این بیماری وجود ندارد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تیم‌های نظارت این اداره کل بصورت شبانه روزی در حال بازدید از مکان‌های گردشگری استان هستند.

صفایی ابراز داشت: در این ایام هیچ گونه خدماتی در هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر و اماکن گردشگری برای مسافران صورت نمی‌گرد و زدن چادر و کمپ در محیط‌های شهری نیز ممنوع اعلام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه تعطیلی تمام مراکز اقامتی، خدماتی و رفاهی در استان، از مسافران خواست که تا اطلاع ثانوی مسافران از سفر به کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند.

صفایی ابراز داشت: طبق گزارش‌های مردمی عده‌ای افراد سودجو به دنبال پذیرش مسافر در مراکز و خانه مسافرهای غیر مجاز هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این افراد از دام قانون در امان نخواهند بود زیرا که تیم بازرسی این اداره کل در قالب سه تیم ۱۵ نفره بصورت شبانه روزی در حال بازدید، سرکشی از اماکن به منظور رعایت حفظ سلامتی شهروندان هستند.

وی از هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را جهت بررسی و حفظ سلامت افراد جامعه به این اداره کل گزارش دهند.

صفایی تاکید کرد: شماره‌های تماس ۰۷۴۳۳۳۳۶۴۷۷ و ۰۹۱۲۸۹۸۷۹۲۳-۰۹۱۷۳۴۱۰۷۰۴ در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌ها آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از شکست این ویروس، در زمان مناسب با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها زمینه حضور مسافران و گردشگران را در استان فراهم خواهیم کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم‌شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.

کد خبر 494437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha