تیم‌های عملیاتی تخصصی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید سرلشگر غلامرضا مخبری زنجان به منظور مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان مستقر بوده و مشغول ضدعفونی، گندزدایی معابر، غربالگری و توزیع اقلام بهداشتی است.

تیپ ۲۱۶ زرهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسئول روابط عمومی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید سرلشگر غلامرضا مخبری زنجان گفت: تیم‌های تخصصی مبارزه با شیوع بیماری‌های بیولوژیک این تیپ به صورت مکانیزه با انجام عملیات ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر استان گیلان سهم خود را به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ایفا می‌کنند.

سرگرد مهدی سحاب مرادی روز شنبه ۲ فروردین افزود: تیم‌های عملیاتی تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در راستای فرمان مقام معظم رهبری و دستور سلسله مراتب فرماندهی، از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۸ عازم استان گیلان شدند و در زمان حاضر نیز با تمام توان در حال مبارزه با بیماری ویروس کرونا هستند.

وی با بیان این‌که در میان پرسنل اعزامی این تیم به استان گیلان، چندین پزشک، پرستار، کمک پرستار و نیروهای متخصص مبارزه با جنگ‌های میکروبی و بیولوژیکی وجود دارد، افزود: نیروهای تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در قالب ۲۱ تیم سازماندهی شده‌اند که چهار تیم در داخل شهر صومعه سرا و روستاهای اطراف آن، چهار تیم در داخل شهر فومن، چهار تیم در شهر شفت، چهار تیم در عوارضی و یک تیم در شهر رشت، مشغول ضدعفونی و گندزدایی می‌باشند.

سحاب مرادی ادامه داد: چهار تیم ویژه نیز با تمام توان و تجهیزات کامل مورد نیاز، یک تیم ضدعفونی و گندزدایی معابر، یک تیم ضدعفونی خودروهای سبک و سنگین خروجی از رشت، یک تیم غربالگری افراد و یک تیم نیز مسئول توزیع اقلام بهداشتی، مشغول به انجام وظیفه هستند.

وی تعداد خودروهای اعزامی ازقبیل آمبولانس، ضدعفونی‌کننده و تدارکاتی را ۳۰ دستگاه اعلام کرد و اظهار داشت: در مجوع روزانه ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی و گندزدایی برای خودروهای خروجی از رشت و ۲۵۰ هزار لیتر نیز برای معابر عمومی، استفاده می‌شود.  

سحاب مرادی با بیان این‌که پایان ماموریت تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در گیلان، هنوز مشخص نیست، افزود: مردم گیلان از کار و تلاش نیروهای تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، تقدیر کرده و در برخی مواقع نیز نسبت به اهدا گل اقدام می‌کنند که این نشان از بازخورد مثبت است.  

مسئول روابط عمومی تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان گفت: تیم غربالگری این تیپ با استفاده از دوربین‌های فوق‌ پیشرفته حرارتی (تب‌سنج) در تونل ویژه این کار مستقر بوده و کار غربالگری را به منظور پیشگری و مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا با دقت هرچه تمام انجام می‌دهند و افراد مشکوک را به درون آمبولانس، هدایت می‌کنند.

وی یادآور شد: اوایل اسفند ماه نیز ۲ تیم عملیاتی این تیپ به منظور ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر ۲ استان قم و تهران اعزام شدند و در هر یک از این استان به مدت یک هفته مشغول خدمات‌رسانی شدند.

سحاب مرادی افزود: پرسنل متخصص مبارزه با شیوع بیماری‌های بیولوژیک این تیپ به صورت مکانیزه عملیات ضدعفونی و گندزدایی شهر زنجان را نیز در اواسط اسفند ماه ۹۸ به مدت چندین روز متوالی انجام دادند تا از شیوع ویروس کرونا، پیشگیری کنند.

کد خبر 494418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha