از اوایل وقت بامداد امروز شنبه ۲ فروردین، موج بارشی فعالی وارد آسمان استان شد و موجب بارش باران در همه مناطق استان و همچنین بارش برف در ارتفاعات و وزش باد شده است.

موج جدید بارشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس آخرین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان، موج جدید بارشی آسمان این استان را از بامداد امروز فرا گرفته و تا پایان روز یکشنبه نیز بارش باران بهاری ادامه خواهد داشت.

همچنین بر اساس آخرین داده‌های اداره کل هواشناسی کردستان، بعد از عبور این موج بارشی، دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حدود شش درجه کاهش خواهد یافت و به نزدیک یا زیر صفر درجه می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین تغییرات جوی و پیش بینی‌های وضعیت آب و هوای استان، گفت: از اواخر وقت روز جمعه تا بعد از ظهر روز یکشنبه استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد که سبب ابری و مه آلود شدن هوا، وزش تند باد لحظه‌ای، بارش باران (در نواحی سردسیر شمالی برف و باران) و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف می‌شود.

رحیم صدیقی اظهار داشت: در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت و بیشترین میزان کاهش دما متعاقب خروج سامانه بارشی و برای صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران‌های بهاری بطور فراگیر کل نقاط استان را در برمی گیرد و بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده میزان بارش در نیمه غربی و جنوبی استان و در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، مناطق اورامان، سارال و سرشیو، کامیاران و بخش‌های غربی و جنوبی سنندج چشمگیرتر است.

مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داد: این بارش‌ها ممکن است باعث آبگرفتگی موقت بویژه در مناطق مذکور، خطر سرمازدگی، کاهش دید افقی بواسطه مه و کولاک خصوصاً در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی شود.

صدیقی یادآور شد: در همین راستا به باغداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از بروز سرمازدگی در باغات انجام دهند و همچنین نسبت به تنظیم دما و رطوبت، و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ خوراکی اقدام کنند.

وی پاک‌سازی آبراهه‌ها، جداول و کانال‌های داخل شهری و پرهیز از سفرهای غیرضروری و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که به واسطه این بارش‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.

مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در این خصوص بیان کرد: با توجه به بارش باران و احتمال وقوع سیل از مردم درخواست داریم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

عرفان مومن‌پور گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اندیشیده شده و رودخانه‌ها و مناطق پرخطر نیزاز قبل لایروبی شده است.

وی با بیان این‌که عملیات لایروبی رودخانه‌های استان بویژه قشلاق و گاوه‌رود انجام شده است، اظهار داشت: با این وجود نیاز است مردم از حضور در نقاط پرخطر و حاشیه رودخانه‌ها برای حفظ سلامتی خود، پرهیز کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بر آمادگی بخش‌های مختلف این شرکت برای مقابله با سیل تاکید کرد و افزود: تمام تجهیزات لازم برای کنترل سیل احتمالی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان پیش‌بینی شده است.

مؤمن پور ادامه داد: پایش و نظارت رودخانه‌ها هنگام سیلاب توسط کارشناسان و اکیپ گشت و بازرسی آب‌های سطحی، شناسایی و تخریب پل غیراصولی و غیراستاندارد و حادثه خیز با هدف رهاسازی کامل آب از جمله در شهرستان دیواندره از جمله اقدامات این شرکت برای رفع نقاط حادثه‌خیز است.

کد خبر 494345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha