مدیرکل بحران وزارت نیرو از آمادگی کامل وزارت نیرو برای مهار سیلاب در کشور با توجه به اخطارهای هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا در کشور خبر داد.

خطر باران - سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین میثم جعفرزاده، در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اخطاریه بارش‌های سیل‌آسا تا ۴ فروردین در کشور گفت: به تمامی دستگاه‌های مرتبط با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر بارش در کشور، وضعیت دیتاها را منتقل کرده‌ایم و تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به باران‌های شدیدی که در تهران پیش‌بینی شده در روز آینده شاهد آبگرفتگی‌های جدی خواهیم بود، اما در حوزه آب و برق در تمام استان‌ها، وزارت نیرو در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ورودی سدهای کشور مورد بررسی قرارگرفته‌اند، به طوری که برای مهار سیلاب در استان‌های جنوبی کشور تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع سیل اتخاذ شده است.

مدیرکل بحران وزارت نیرو افزود: تلاش می‌شود با استفاده از پیش‌بینی‌های هواشناسی، حوضه سیلاب از محل سدها به بعد به صورت نرمال مدیریت شود.‎

او گفت: مدیریت سیلاب در خارج از شهرها بر عهده وزارت نیرو است و مدیریت سیلاب‌های شهری مربوط به مدیران شهری از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها است. در پایتخت هم جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و تمامی ۵ سد تهران آمادگی جلوگیری از سیلاب احتمالی را دارند.

کد خبر 494250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha